Николай Цонев: Пилотска грешка изправи света пред Трета световна война

Турция се опитва да прехвърли вината за сваления самолет върху НАТО, смята бившият военен министър

Последна промяна на 02 декември 2015 в 07:48 11928 18

Николай Цонев: Пилотска грешка изправи света пред Трета световна война

Снимка Сергей Антонов

През последните дни в световните медии постоянно се появяват нови тези относно свалянето на руския бомбардировач СУ-24 от турските въздушни сили. И те са една от друга по-противоречиви: че самолетът е и не е нарушил турското въздушно пространство; че свалянето му е предварително планирано, първо, от страна на Турция, след това от страна на САЩ; че той е свален поради турски интереси в Ислямска държава и какво ли още не. Общественото мнение е изключително разпокъсано от множеството теории, коя от коя по-конспиративна.

Никъде обаче не се обяснява коя е реалната причина руският бомбардировач да бъде свален от турска страна – тази причина, която, като експерт в областта на сигурността, мога да приема уверено като истина.

А тя е следната – свалянето на руския самолет е грешка на турския пилот, който сам решава да обстрелва бомбардировача. Изключително елементарна и проста за обяснение истина, която медиите приемат за твърде семпла, за да ѝ отделят необходимото внимание. Но фактите говорят именно за това:

1. След като самолетът бе свален, президентът Ердоган заяви, че турските ВВС не са знаели, че бомбардировачът е руски. Ако са знаели, то тогава са щели да подходят по различен начин. А как те биха могли да приемат решение без да знаят чий е този самолет? (самолетът има опознавателни знаци).

2. Турската страна твърди, че бомбардировачът е навлезнал в турска територия за 17 секунди – време твърде недостатъчно за да се поиска и получи разрешение за сваляне на самолета от ръководните органи, т.е. краткото време е наложило турския пилот да вземе самостоятелно решение за действие.

3. Дори да се приеме, че руският СУ-24 наистина е навлязъл в турското въздушно пространство, съдейки от локацията на границата, той не би представлявал сериозен риск за сигурността на държавата, т.е. турските ръководители биха предприели други мерки за подсигуряване, отколкото сваляне на самолета.

4. След като самолетът бе свален, турският президент спешно поиска свикване на извънредна среща на НАТО – реакция, която показва притеснението и недоумението от случилото се.

Тези факти потвърждават моето твърдение, което е, че свалянето на руския самолет не е предварително планирана акция, не е умишлено проиграна сцена за защита на собствените интереси на Турция, а е инцидент, причинен от турския пилот. Последвалото е опит на турската страна да прехвърли собствената си отговорност върху НАТО.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

09.12 2015 в 02:11

Свалянето на руския самолет е било планирано и разрешено от най-високо ниво! Ако СУ 24 е нявлязал за 17 секунди в турското въздушно пространство, то турси изтребител би могъл да го свали, само ако го чака на границата, защото турската военновъздушна база е на 45 минути полет!

03.12 2015 в 08:13

Този цървул ли беше, който беше оправдан за подкупа от съвършената, безупречна, справедлива и безпристрастна съдебна система, която оправда Хр.Бисеров?

02.12 2015 в 23:41

Предупреждения е имало многократно по линия на посолствата много преди този случайзащото Турция е видяла,че Русия бомбардирва Северна Сирия където няма ИДИЛ, атвърди, че бомбардирва ИДИЛ.Турският самолет е видял,че руският пак отива да прави това дори и предупредени и с основание е ударил руския и тези17 секунди/ако са толкова/са достатъчни.Неможе без разрешение и даже предупреден да прелиташ с цел да правиш нередни и нежелани неща.

02.12 2015 в 22:56

""2." Турската страна твърди, че бомбардировачът е навлезнал в турска територия за 17 секунди – време твърде недостатъчно за да се поиска и получи разрешение за сваляне на самолета от ръководните органи,": Отново глупости - самолета се наблюдава отдалеч и тъй като нарушенията на руснаците са станали ежедневие, не е зле да получат урок."".......ти сериозно ли го мислиш това което си го написал,а ??? Един военен самолет може много бързо да променя курсът си -първо : второ - за урока .....тогава турската армия трябва да остане без самолети ли бе човек....нали чу Ципрас какво каза - добре че гърците не са толкова нервни....а какво ще кажеш ,че почти ежедневно турски самолети навлизат в Сирия и Ирак и от там пак в Турция за да бият кюрдите....

02.12 2015 в 17:45

1."След като самолетът бе свален, президентът Ердоган заяви, че турските ВВС не са знаели, че бомбардировачът е руски. Ако са знаели, то тогава са щели да подходят по различен начин.". Глупости ! Турската страна каза това в смисъл, че ще сваля всеки самолет, нарушил въздушното и пространство. Нищо специално за руски самолети.
2." Турската страна твърди, че бомбардировачът е навлезнал в турска територия за 17 секунди – време твърде недостатъчно за да се поиска и получи разрешение за сваляне на самолета от ръководните органи,": Отново глупости - самолета се наблюдава отдалеч и тъй като нарушенията на руснаците са станали ежедневие, не е зле да получат урок. Най-сетне.
3." Дори да се приеме, че руският СУ-24 наистина е навлязъл в турското въздушно пространство, съдейки от локацията на границата, той не би представлявал сериозен риск за ...". Дали е риск, решава не Русия, а Турция, тъй като пространството е нейно !.
4. "След като самолетът бе свален, турският президент спешно поиска свикване на извънредна среща на НАТО – реакция, която показва притеснението и недоумението от случилото се.". А защо да не показва загриженост за да не ескалира конфликтът ?

02.12 2015 в 15:18

Ако беше такава версията на Турция, до сега проблемът да беше забравен, но противно на всякаква логика, версията е че заповедта е дадена лично от министър председателя на Турция. Не виждам каква е стратегическата цел, по вероятно целта е да се избере по-малкия проблем, който ще нанесе по-малки щети. Това означава, че Турция вероятно прикрива огромен проблем, който може да й нанесе повече вреди от скъсване на отношенията с Русия. Имам едно предположение - ако наистина става въпрос за техническа грешка, то тя не е на пилота, а на управляващия софтуер в изнесените командни пунктове на НАТО. Като знам, че се гласят да вкарат "турски" софтуер в българското здравеопазване, който ще ни брои с пръстови отпечатъци, там където дори Майкрософт и други преди него се провалиха, е възможно Турция да има пряката отговорност за софтуера, който всъщност е краден в България и през джебелските стъкларии е стигнал до Турция и вероятно в сътрудничество с германски фирми е сложен в НАТО. Обикновено такъв софтуер върви със защита или просто не е по силите на джебелците които са нарочени да съпортнат кражбата. Турците имаха проблеми и с граничната си система след свалянето на самолета, докато нашите държавни сайтове се скъсаха да ги "атакуват", много ми напомня за времето, когато нашите банки фалираха и руските също след като се бяхме похвалили, че им продаваме софтуер. Дори вчера външните министри на НАТО одобрили стратегия за борба с хибридната война. Подобен софтуер сложен в НАТО наистина може да запали световна война, това е огромен проблем за засегнатите страни и може да обясни неадекватните реакции от Турция и Германия. Ако проблемът е такъв, сто процента в основата е българската мафия, която в голямата си част е сертифицирана и за работа с НАТО. По-голяма хибридна заплаха от мафията в НАТО не мога да си представя.

02.12 2015 в 13:19

Алоо Цонев, ти добре ли си ? Пише ти бивш зенитчик от ПВО. Ти знаеш ли каква е командната линия за поразяване на въздушна цел ? Не знаеш. Знаеш ли каква е ешелонната въздушна защита на една държава във височина и типове и видове защита ? Не знаеш. Хайде не се прави на интересен. Симо Ментата няма да мине втори път. Ходи го кажи на твоите приятели дето искат да "захлебват" по тази писта.

02.12 2015 в 11:49

и тоя е ибрикчия ... кой пилот ще си позволи нещо на своя глава особено гьотинетата...

02.12 2015 в 11:26

Да, може би е имало пилотска грешка, но тя е била на руснаците. Горките са толкова смотани, че сигурно нищо не са разбрали от отправените им на АНГЛИЙСКИ език предупреждения за промяна на курса. По принцип английския на руските пилоти от гражданската авиация е потресаващ, а за военните... направо не ми се мисли каква трагедия трябва да е.

02.12 2015 в 11:20

Явно всеки заслужава настоящето си и не далечното си минало.
Като няма какво да кажеш просто мълчи.
Не се продавай за жълти стотинки, а намали разходите си.