Quantcast

Ивайло Московски: Дянков ме излъга за БДЖ

OFFNews Последна промяна на 18 януари 2015 в 15:08 17951 11

Ивайло Московски

Чистосърдечно казвам – Симеон Дянков ме излъга, защото ние около две години работихме със Световна банка по план за преструктуриране и оздравяване на железницата. Той предвиждаше вече нов държавно гарантиран заем, който обаче да преструктурира, да рефинансира съществуващите договори на железниците, съответно да помогне за нова инвестиционна програма, да се закупи нов подвижен състав, да се ремонтира съществуващия. Предвиждаше мерки и в Национална компания „Железопътна инфраструктура“, заяви пред Нова телевизия министърът на транспорта Ивайло Московски.

Уговорката ми със Симеон Дянков, като финансов министър, който можеше да подпише този договор със Световна банка, беше аз превантивно да направя реформите, които пак бяха заложени там, в непопулярната им форма, т.е. да направим съкращения, оптимизация. Така разписано влизаше и продажба на „Товарни превози“ през Агенцията за приватизация. Стартирах всички тези дейности, много непопулярни мерки – знаете, че имаше близо месец стачка. Около 5000 човека от цялата система на железниците успяхме да освободим, не го направих и с желание - ако някой си мисли, че е много хубаво, се лъже, каза Московски.

Съкратихме губещи влакове, направихме всичко това, което значеше непопулярни мерки. Договорът беше готов, на бюрото на Симеон Дянков, и той в последния момент отказа да го подпише с аргумента, че това му влиза в по-голям размер дефицит, което не му позволява, и на практика ние от всички мерки, които бяхме предписали и съгласували със Световна банка, включително и с Европейска комисия, направихме само лошите неща – тези, които ощетяваха директно хората и се третират като непопулярни мерки. Това няма да го повторя повече. Ако някой друг иска само да съкращава, да реже и да оптимизира – това е непродуктивно. В краткосрочен план вероятно ще има някакъв ефект, но дългосрочно това по никакъв начин не гарантира устойчивост на железниците и аз не бих си позволил да продължа да правя само такива мерки, каза министърът на транспорта.

Ще се съобразя с желанието на кметовете и областните управители с възстановяване частично на някакъв график. Не мога да кажа дали ще върна в пълен обем тези 38 влака, а част от тях, така че да удовлетворя исканията на гражданите, кметовете и областните управители. Но имам и техническо ограничение, което ми пречи – не мога да възстановя всички, заяви Московски.

Осем частни компании конкурират „Товарни превози“ и тотално им намаляват пазарния дял със зловещи темпове. И през цялото това време толкова симпатичните синдикати са си мълчали и са проспивали този период. Това естествено унищожаване на железопътния превозвач, държавния. И сега изведнъж – аз съм виновен. Е, защо аз да съм виновен? Примерно - желание за получаване на такъв лиценз, искане е подала компания, която е от структурата на г-н Ковачки. Г-н Ковачки обаче паралелно с този процес дължи на „Товарни превози“ суми от порядъка на над 12-15 милиона, каза още Московски.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

20.01 2015 в 14:40

Постен Пицко беше вице - премиер. Като се разпърдя работата, Пицко "си даде оставката", пък Бойко рече че го е уволнил. После "уволненият" Пицко забрави за "оставката" и си дойде. Смешници.
Сега Пицко ни се смее от Москва. Пък ние си играем на санкции. Глупаци.

19.01 2015 в 18:09

Господин Московски след като заявявате, че Монката е бил нагъл лъжец, защо сте работили с него? Е, как да се вярва на човек, който е бил дост с московски агент? А, като стана въпрос за Москва, вие като как сте Московски по фамилия?

19.01 2015 в 11:47

07, тик-так

Като не си в час първо прочети тук-там да се информираш, после пиши.Това, което не знаеш е, че монопол има НК ЖИ, а не БДЖ.Всеки, който има достатъчно пари може да си купи локомотиви и вагони, да си извади лицензия, да си плати таксите към НК ЖИ и да си кара каквито иска влакове, тоест да стане конкурент на БДЖ.Към момента най-сериозната конкуренция на БДЖ са Rail Cargo Austria, Българска Железопътна Компания (която всъщност е румънска), Deutsche Bahn (чрез дъщерната си фирма Schenker Rail).Малко по-назад в списъка е Булмаркет (доколкото знам е българска).Ето ти четири конкурента, чиито локомотиви и вагони могат да бъдат видени всеки ден по нашите ж.п. линии.Единствения проблем е, че никоя друга фирма (освен БДЖ) не иска да се занимава с пътнически превози, защото при сегашното положение на нещата не са рентабилни.

19.01 2015 в 10:40

Московски е пич и е българин. Казва ви истината. А онова мекере Дянков , който си отиде при господарите в Москва никога повече няма да стъпи в България. Защото България не го интересува. Ама и България не се интересува от него. Човек, демек Дянков, който не е пожелал да види родния си баща и е бил стипендиант на фондация "Людмила Живкова" в САЩ - не ни го хвалете. Преди него беше Милен Велчев - баща му със заповед за арест като крадец на " Български авиолинии" сега живеещ в Южна Африка. И двамата в момента са в структурите на ВТБ (Внешнеторговский Банк) на Русия. Те руснаците си прибират на заплатка тези дето са им свършили някаква работа в България. Ама до време.

19.01 2015 в 03:10

Кои са тези 8 фирми-конкурент?И как точно го конкумират,като се има предвид че железопътния транспорт е най-евтиния? Нови релси ли си посториха?Има 3 естествени монопола в една държава, ВиК ,Тока, и ЖП, поради простата причина че никой не може да изгради конкурентна мрежа за извършване на услугите. Затова и са толкова желани, който ги вземе остава без конкуренция.Токът вече го взеха, ЖП-то предстои , очаквайте след това и водата. Този министър е в играта.

18.01 2015 в 19:32

Дано и новите стари директори не ви подведът отново,в предния мандат те свършиха мръсната работа сега пак започнаха с непопулярни меко казано мерки,чакаме да видим и полезните заздравителни идей и тяхнана реализация...

18.01 2015 в 18:41

Слушай господинчо, ставаш министър с определена програма за действие. Ако някой ти пречи или нещо там не върви - подаваш си оставката и да дойде друг, който има енергията да работи. Останалото е тинтири-минтири.
Докога България ще бъде начално училище за управници?!

18.01 2015 в 18:30

На този препечения вълната му пречи. Ами като не може да се справи с работата си да си хваща пътя, какво се е разревал. На такива ревльовци като него вече 25 години се нагледахме. все предните им виновни.

18.01 2015 в 17:13

Е,какво да си мислим сега:Дянков е бил некадърник,или умишлено се е държал като такъв? Ако умишлено е работил срещу интересите на РБ,защо го е правил? И.....Кой го предложи за ключов министър в първото правителство на ББ?
Та,така....Бойко кажи си,бе?!
И още нещо:За кого и къде започна да работи Дянков след като престана да бъде министър?Къде е сега?

18.01 2015 в 16:54

"От всичко съгласувано с ЕК и Световната банка направихме само лошите неща.." Така е и сте достатъчно нагли за да се правите на честни като си го признавате. Дори си позволихте да източите 2 милиарда от НЗОК и за наказание последва само уволнение на новоизлюпения послушен милионер Дянков. Но народа прогледна - 10% от имащите право да гласуват избраха герб. Другия път ще сте изравнени с приятелите ви от ДПС.