Борислав Игнатов: Ще поискам ясли и градини в новите бизнес сгради в София още през 2020

Чист въздух, чисти улици и зелени пространства са приоритетите в нашата програма, казва кандидатът за кмет на ДБ

Последна промяна на 28 август 2019 в 10:55 10057 13

– Г-н Игнатов, защо независим кандидат избра да застане зад политическа платформа? 

– Аз съм човек, който има достижения зад гърба си в България и в чужбина. Имам ясна и категорична гражданска позиция. Но това може да бъде казано и за много други хора, които живеят в този град. За да бъде катализирана истинска промяна, е необходимо повече от един човек, пък бил той и правилният. Зад всяка голяма промяна обикновено стои политически проект, който разчита на многобройни съмишленици и има капацитет да работи за промяната на национално ниво. Защото много от проблемите на столицата изискват решения на държавно ниво. С „Демократична България“ споделяме общи ценности и беше съвсем естествено да обединим усилията си за така чаканата промяна. Според последни социологически изследвания 56% от столичани искат нов кмет и промяна. Вярвам, че с помощта на политическата платформа на “Демократична България” зад мен мога да бъда архитект на промяната.

– Кои са първите три неща, които спешно трябва да се променят в София, ако Вие управлявате града?

- Всеки в София ще ви каже кое е най-належащо за промяна: лошата инфраструктура, презастрояването, мръсният въздух, проблемите с транспорта, липсата на паркинги и още много, но първите три не търпят отлагане. Много важно е да се разбере, че проблемите са взаимосвързани и единият води до другия.

Представете си следната ситуация, която е реална картина от ежедневния ни живот – жена в инвалидна количка има нужда да се разходи в Борисовата градина. Живее от другата страна на Цариградско шосе, но много често асансьорът на подлеза не работи (в действителност е така). От друга страна настилката на тротоарите е трагична. Подлезът на Орлов мост позволява от едната страна да слезе количка, но от другата заради ремонта на метрото няма как да се качи. Това налага съпругът й да я кара с автомобил на 400-500 метра от дома, за да избегне препятствията по пътя. Така обаче, те допринасят за замърсяването на София с газове.

Всичко е свързано – ако инфраструктурата е по-добра и удобна, хората ще я използват с удоволствие, ще оставят автомобилите пред дома си. Същото важи и за градския транспорт - хората биха го предпочитали ако е редовен и свързан. 

Друг пример са детските ясли и градини, отново 5 000 деца са извън класирането. Ситуацията е не само абсурдна, но и много несправедлива. Ясно е, че е сложно да се намери решение, но понякога не е нужно да се открива топлата вода, за да се реши един проблем. Колко много бизнес и жилищни сгради никнат всеки ден около нас. Чрез публично-частни партньорства и поощрителни мерки може да се стимулират части от партерните им етажи да се ползват за детски ясли. Общината, от своя страна, ще има ангажимент да откупува тези помещения на определени цени – под пазарните и над себестойността. Може да се видят и друг вид поощрения като инициативи за стимулиране на самите възложители. Да се намали такса „разрешение за строеж“ например или друг вид директна финансова полза. Така още с първите сгради, които се пуснат в експлоатация през 2020 година, ще имаме нови детски ясли.

В София всичко се прави по стар и тромав начин, а един гъвкав, по-творчески и съвременен подход би дал и по-бързи и евтини резултати. Нещо, което е дефицит в днешното управление на София са ежедневният контрол и оптимизация на работата.

Стана така, че хората започнаха да се отнасят скептично към архитекти с международен опит, за да не донесат някой екстравагантен проект като “Бронзовата къща“. Каква е вашата визия развитието на града в архитектурно отношение? 

– Аз съм привърженик на балансираното и хармонично развитие на града според неговите естествени дадености и култура. Искам да имаме един елегантен и човешки европейски град, в който да се диша леко и хората да реализират мечтите си с удоволствие. С няколко думи – както е в Европа – нито повече, нито по-малко. 

– Идеята за дигитален идентификационен номер – SofiaID, приложима ли е за всеки гражданин?

– Да, дигитализацията е изключително важен инструмент, който има влияние върху абсолютно всички процеси. Националната електронна идентификация се забави прекалено много и затова ние ще въведем Софийска електронна идентичност – SofiaID. На нея ще базираме цялата система за електронно управление на града. Всеки гражданин ще има профил в системата, където ще може от една точка „без гише“ да общува с всички административни структури на общината. Помислили сме за всички граждани. SofiaID ще може да се получава по желание на гражданите от община по избор, както и при заявяване на постоянен или настоящ адрес. Идентификацията ще може да бъде записвана както на смартфон, така и на отделна карта.

А гражданите ще могат да използват електронни административни услуги през своя телефон или компютър; ще използват мобилния си телефон вместо билет или карта за градския транспорт, ще обменят документи с общинските структури, ще участват електронно във вземането на решения за бъдещето на града, включително разпределението на част от бюджета. В днешно време вече всички информационни канали са дигитални. Недопустимо е Столична община да продължава да е хартиено-аналогова, а обслужването на гражданите – първобитно. Дигитализацията на работата на Столична община е от първостепенно значение за успех на цялата ни програма.

– Извеждате като втори приоритет в програмата си “Зелена и чиста столица“, коя е най-важната промяна, която трябва да се случи в София?
– Много важен акцент в програмата ни е борбата с мръсния въздух. Основните източници за него в София са три.

Първият е, автомобилният транспорт - автомобилите и камионите, които влизат в града. Те са много и голяма част от тях са неизправни. Смятам че, ако чрез рутинни проверки за газове спрем такъв тип автомобили от свободно движение в столицата, ще подобрим много качеството на въздуха. Затова в програмата си сме заложили такъв тип контрол през Столичен инспекторат. И програма ни за дигитализация и за абсолютно прозрачно водене на цялата информация в Столична община ще помогне за бързо и ефикасен контрол.

Вторият компонент е битовото отопление на твърдо гориво – въглища, най-вече. Те са причина за голямо замърсяване на атмосферния въздух. Но проблем е и горенето на отпадъци в битови печки. Тези два източника на замърсяване в зимните месеци ще адресираме чрез системата от сензори за чистота на въздуха, така че да се локализират зоните, където се случва това. Там трябва да се правят проверки и да се налагат съответни санкции. Основна цел за нашата програма през тези четири години не са просто санкциите, а да предоставим на хората добри алтернативи, особено за отопление с чисти горива.

Третият голям проблем за въздуха всъщност са лошите пътища. Особено улиците в кварталите, които, знаете, се състоят предимно от дупки, произвеждат тонове прахоляк, който дишаме ежедневно.

Нашата позиция е, че трябва да се спре проектът за изгаряне на битови отпадъци в „Топлофикация“. Това допълнително ще замърси въздуха в София, който така или иначе е най-мръсният в Европа. Смятаме за абсолютно недопустимо да изгаряме допълнителни количества отпадък, които водят със себе си освен основните замърсители и много микроелементи и тежки метали. Това са конкретните мерки, които могат да дадат бързи резултати. Естествено, в подробности, това ще бъде представено днес от 18:30 на езерото Ариана. Заповядайте да поговорим за „София – зелена и чиста столица“. 

– Как ще направите средата по-достъпна?

– Трябва да се погрижим за всички хора, особено за болните и за тези, които имат най-голяма нужда. А в момента ние сме такова общество, което не се грижим дори за болните си, какво остава за другите. Брат ми е инвалид. От личен опит знам колко е трудно да се придвижваш с количка у нас. Средата в момента продължава да не е достъпна и хората със затруднения в придвижването. Тротоарът не е космодрум, не е ядрен колайдар, тротоарът е просто една настилка, която трябва да бъде в добро състояние и ние като общество можем, естествено да си направим тротоари. Трябва да се изградят стандарти за всички видове тротоари и улици от различните видове класове - от най-малката до най-широката. Тези стандарти да бъдат ясно разписани като качества и минимални изисквания както към материалите, така и към отстоянията, височините на бордюрите – всичко.

– Смятате ли, че ВСС може да забави решението за освобождаването на съдия Методи Лалов и да провали участието му като водач на листата за общински съветници? 

– Надявам се още в началото на септември Методи Лалов да бъде част от нашия екип. Той е изключителен специалист. Честен и принципен човек. Човек с позиция. Такива хора трябва да влязат в управлението на столицата, за да можем да гарантираме бързи и дълготрайни ползи за хората. 

– Има ли нещо, което бихте пренесли от родната ви Варна в София?

- Не искам да пренасям нищо механично от никъде, но трябва да сме достатъчно информирани за добрите практики и стратегии, които другите европейски столици прилагат. Омръзнало ми е да слушам – „това в България няма как да стане“. Защо да няма как, ние сме град с история, прекрасни дадености, богато културно наследство, а вече и със сериозен бюджет. Стига да се изразходва умно и честно, тук може да стане красиво, чисто и удобно. Хората искат промяна, усещат, че е време градът им да догони стандартите им. Убеден съм, че само чрез принципното и последователно прилагане на изпитани модели на общинско управление ще постигнем добри резултати бързо.

– Трите важни неща за вас в личен план?

- Качествата, които ценя у хората са принципност, свободомислие и отговорност. Затова се старая да ги развивам и у себе си.

– Как си почивате?

- Обичам да спортувам, да карам велосипед и да пътувам. Посещаването на нови места винаги е зареждащо и вдъхновяващо. Прекрасно е човек да научава нови неща и да се докосва до други култури, да „открива“ градове, за които е чел или да попада на напълно непознати места, за които не е предполагал. Това ми дава страхотното усещане да съм част от света и го правя с удоволствие винаги, когато имам възможност. 

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

1716

13

newfoundland

29.08 2019 в 17:38

Едно е да искаш, второ е да можеш, а трето и четвърто - да го направиш. При този човек нещата, може да се заключи, опират само до искане, тъй като е напълно непознат за широката общественост.

1392

12

мгергов

29.08 2019 в 13:53

Нито е първият, нито ще е последният, който се опитва да ни пробутва фалшиви обещания. Поредният посредствен кандидат.....неизбираем при това.

1000

11

leomesi

29.08 2019 в 12:48

Изглежда ми популистки. Това ще направя, онова ще направя, ама щото не съм във властта. Вляза ли, става друго. И, разбира се, това важи за всеки нов кандидат. А този и с това колело малко наивно и утопично изглежда. Не го виждам да има големи шансове.

915

10

OtSofia

28.08 2019 в 15:49


Нов посланик на голяма държава,току що назначен,показа на българите семейството си и дипломите,които има. Кандидатът за кмет на София-не,и няма да го направи,и се знае защо,нищо не остава скрито,горко на софиянци.По целият свят най-голям престиж имат онези,които не крият и не шикалкавят.Защото човек си казва-той едно дете не е родил и възпитал,какво ми дрънка за детски ясли и градини! Има и други примери-едни кметове на Париж и Берлин.Но и те си казват.Дипломата му била по архитектура със специалност "Градоустройство".Той за България,София,ли говори?Та тук има не по-малко от 2000 архитекти,свършили в София.УАСГ-завършваш Архитектура в Архитектурния факултет,излизаш-магистър,като в медицината.Специалност "Градоустройство"?Това пък какво е, дисциплината"Градоустройство" ли имаме предвид?Завършиш ли, обаче урбанизъм в АФ - излизаш бакалавър.После може да си правиш магистратура по света и да ти я признаят при наличие на съответни съпоставими критерии.При Игнатов как е?

1005

9

Личи си професионалистта с български и чужд опит отгова-
рящ на критериите за "Кандидат Кмет"
"Трябва да се изградят стандарти за всички видове тротоари и улици от различните видове класове - от най-малката до най-широката. Тези стандарти да бъдат ясно разписани като качества и минимални изисквания както към материалите, така и към отстоянията, височините на бордюрите и т.н."
Това нещо аз също съм го виждал в чужбина.Чрез "Типови
напречни профили" са обхванати всички улици,включител
но настилка,разделителна средна ивица,еластични огради,
тротоари(вкл.засажденията),електро(вкл. ел.стълбовете),
ВиК,кабели за високо и ниско напрежение и др.
Да дадем път на младите професионалисти!

5708

8

мнение от IP

28.08 2019 в 14:30

Той ще намери къде да опита, ама не знам някой да се е опитвал да направи нещо тук досега.

-2500

7

4t5y6u7iu6y5t

28.08 2019 в 13:57

"не знам, но по-добре да опита" айде мерси с опитите. Да опитва някъде другаде.

-480

6

tania7777

28.08 2019 в 13:56

Има ли идиоти още да вярват на такива обещания??? Като Хитър петър на сватлата, обещавай сега, после ще се дават подаръците...

841

5

трафоПОСТ

28.08 2019 в 13:49

Този човек, ще получи най-висок резултат, ако в този момент замлъкне и спре да дава идеи, за паметници, детски градини и каквото и да било.

5708

4

мнение от IP

28.08 2019 в 13:34

На фона на Манолова, чието минало аз не мога да забравя, и на Фандъкова, която не краде, но пък около нея крадат на воля партийните другари, този човек е от друг свят. Как би се справил с мутренски раздаваните поръчки и опитите на тарикатите да смучат общински средства не знам, но по-добре да опита.