8 лева излизало да звъннеш на НОИ

OFFNews Последна промяна на 05 януари 2017 в 09:18 19148 4

Солени сметки за телефон са платили граждани, които са ползвали националния номер за информация на Националния осигурителен институт - 0700 14 802.

Такива сигнали е получил депутатът от гражданската квота на Реформаторския блок Петър Славов, който задава депутатски въпрос към министъра на социалната политика каква е тарифата на телефона на НОИ.

"Никъде на сайта не се открива информация за тарифата, по която се таксуват обажданията към телефона за информация. Така някои от потърпевшите, набрали номера от мобилните си телефони, след съответното изчакване за свързване с дежурен служител и провеждане на същинския разговор, са били таксувани по 8 и повече лева (за ок. 15-20 мин. разговор), т.е. цената на минута вероятно е била над 40 ст. с ДДС", обяснява в питането си Славов.

По думите му съгласно практиката на националните оператори, обажданията към номер започващ с 0700 са на цената на един градски разговор, но само когато обаждането се извършва от стационарен телефон на същия оператор. При обаждане от мобилен телефон или от номер на друг оператор, тарифите са често доста по-високи.

В тази връзка депутатът Петър Славов пита министъра на труда и социалната политика Зорница Русинова дали ще разпореди проверка за изясняване на цената, по която се таксуват гражданите на националния телефон за информация на НОИ и дали ще публикува съответната информация на интернет сайта на НОИ.

Славов смята, че е нормално още при набиране на номера, автоматично съобщение да уведомява обаждащия се гражданин каква е цената на разгорова, за да се избегне некоректното таксуване на разговора по завишени тарифи.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

59993

4

Red or Dead

05.01 2017 в 19:02

Професоре, на теб ти убягва “малката“ подробност, че системата им е направена така, че УМИШЛЕНО те държат на линия......и ако ти спре тока, а УМИШЛЕНО НЯМА друг начин да се свържеш с тях.....что делаем....
Не става въпрос ИЗОБЩО за времето на САМИЯ разговор, а до това, че умишлено те държат няколко минути на линия с ето този познат на всички монолог....в момента нашите оператори са заети.....бла...бла...малакии...“ след като ти писне, затваряш и пробваш с нова порция нерви....
Ако да речем посред зимата нямаш 1 час ток ей тъй без причина.....и ЕДИНСТВЕНИЯТ начин за връзка е този УМИШЛЕНО написан сценарии...
И да през соца беше МНОГО по-лесно, имаш проблем, денонощно имаше жива връзка с ефективни последици.....

59993

2

Red or Dead

05.01 2017 в 11:59

Айде здравей, че бързам, ми те да са САМО НОИ, с мед ще ги храним, всички монополисти са така, само ще дам пример с любимито дружество на плEVNалиев, таратайчУ, прокопитУ...мдааа..за EVN ви хортувам, значи всеки опит да се опитате да осъществите минимален контакт с тях ви струва минимум....5лв....лично аз съм го установил няколкократно....който не вярва да пробва.....доказано за по-малко пари си поръчваш.....проститутка, която ти носи много повече удоволствия от...evn.....тъй че, пепи петолъчката вместо да гони петолъчки с митодитУ....да вземи да свърши нещо за което е там, е вярно малко му остава, но не пречи..

38251

1

Denis Rizanov

05.01 2017 в 10:02

Тоя защо се прави на ударен и се опитва да си заработва внимание с глупави въпроси?
0700 е специален номер, който всеки може да си закупи. Той не може да е импулсен със специален тарифен план. И всеки проведен разговор се таксува съобразна плана на набралия го.
Много хора ползват планове с безплатни минути към всички мрежи в България, но разговорите с тези номера не се включват към безплатните минути и се таксуват по тарифа, която всеки е подписал собственоръчно.