Уволниха доставчик, защото похапвал от храната за клиентите

Последна промяна на 12 декември 2018 в 15:22 1199 0

Снимка Twitter

Известна фирма за доставки на храна в Индия уволни свой служител след публикуван клип, който показва как той разопакова храна, поръчана от клиенти, яде от нея, а след това им я доставя, предава Би Би Си.

Доставчикът е заснет в Мадурай в Индия. На видеото се вижда как служителят на "Зомато" похапва от различни кутии, след което ги запечатва отново и връща в торбата за доставки.

Видеото поражда гняв, отвращение и подигравки и е гледано хиляди пъти.

Заради коментарите в социалните мрежи "Зомато" осъдиха постъпката в официално становище, в което посочват, че нарушението е много сериозно.

„Говорихме дълго с нашия служител и знаем, че той е сгрешил. Затова го отстранихме от платформата“, добавя компанията.

В социалните мрежи обаче се появяват и подкрепящи човека коментари. Много хора пишат, че в тази фирма се работи много часове всеки ден, че работата е изтощителна, условията и заплащането - много лоши.

„Гледката е депресираща. Това се случва, когато човек е принуден да носи хиляди поръчки, които той не може да си позволи. На всички доставчици на храна трябва да им се полагат поне 2 порции дневно“, пише в Браун Сахиба в Туитър.

В коментарите се включват и други служители на такива фирми, които се оплакват от същите проблеми.

„По-рано получавахме 85 цента на доставка. След това компанията ги смали на 65 цента, но аз продължих, защото трябваше да изуча децата си. Сега фирмата планира да смали отново цената, като дава 55 цента за доставка. Но аз имам разходи – горивото, децата ми. Кажете ми какво да направя?“, пише доставчик, който иска да остане анонимен.

Друг негов колега казва: „Аз съм единственият в семейството, който работи и вади хляба. Лошото е, че фирмата не поема дори застраховката ни, а определено трябва да помисли над това“.

Доставка, базирана на приложения, е сравнително нов бизнес в Индия, но отбелязва огромен ръст за кратко време. Освен храна индийците вече могат да поръчат и мебели.

"Зомато" казват, че имат около 150 000 служители за доставка в цяла Индия, докато "Свиги", друго приложение за доставка на храна - около 100 000 активни партньори за доставка във всеки един момент.

Макар че много компании не споделят конкретните данни за това колко доставят всеки месец, "Зомато" наскоро обяви, че получават около 21 милиона поръчки на храна всеки месец. И "Свиги", и "Зомато" отричат да искат от доставчиците си да изпълняват недостижими цели и да ги глобяват за това.

"Всички наши доставчици са независими и решават да работят по собствена си воля. Следователно, всички те могат да минат офлайн, когато искат да си починат“, заявяват от "Зомато" пред Би Би Си.

Не съм бил наказван, ако искам почивка, но компаниите наемат все повече хора и така е трудно да печеля. В същото време, клиентите не са свикнали да оставят бакшиши, коментира доставчик, подписал се като Дийпак.