Египетски шейх забрани на мюсюлманите да купуват или шофират автомобили от марката Chevrolet, защото емблемата му напомняла за християнски кръст. Да се качиш в такъв автомобил, следователно, било грях.
Фетвата е на шейха на групировката Salafi в Египет Алдел Хамид ал-Атраш.
Фетвата беше приета изключително противоречиво в Египет. Един от водещите журналисти отбеляза, че компанията съществува над 100 години и се зачуди как чак сега някой открива, че емблемата създавала подобна алюзия.
Всъщност версиите за появата на "златната папийонка" на американската компания през 1913 година са няколко и само в най-малко вероятната има връзка с християнството.
Едната e, че е емблемата е вдъхновена от тапет във френски хотел, на който имало стилизирани модели, напомнящи маршируване. Според друга, папийонката е скицирана между паузата при сервирането на супата и пърженото пиле по време на една вечеря у дома и чак трета версия свързва появата на логото с кръста на швейцарското знаме.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!