6 съвета за успешна реклама във Фейсбук

Последна промяна на 30 ноември 2016 в 15:51 4633 0

В последно време Фейсбук измести много от традиционните канали за реклама. Като причина за това могат да бъдат отчетени предимствата на социалната мрежа като по-точно определяне на аудиторията, по-ниски цени за рекламиране, възможност за използване на атрактивно съдържание и търсенето на двустранна комуникация с потребителите, което повишава лоялността им към брандовете. Така милиони продукти се възползват от това, че Фейсбук е отличен инструмент за онлайн реклама.

Би било наивно да се смята, че социалната мрежа притежава единствено предимства, когато става дума за реклама. Налице са много тънкости при поддръжка на Фейсбук страници и използване на онлайн реклама в социалната платформа.

Маркетинг специалистите от Beshared споделят своите съвети за успешна реклама във Фейсбук:

1. Възнаграждавайте своите фенове

Провеждането на игри с награди е добър начин за създаване на лоялна фен база при поддръжка на Фейсбук страници. Дали формата ще бъде атрактивно Фейсбук приложение, или пост-игра, не е важно – целта е да бъдат ангажирани максимален брой потребители. Добре е да предоставяте като награди ваши продукти или други брандирани материали. По този начин хората могат да тестват това, което предлагате, а също така ще настаните продукта трайно в съзнанието им. Пост-игрите са успешни и популярни, защото се харесват на аудиторията. Те представляват стандартен пост с атрактивно изображение и текст, който съдържа кратко условията на играта. Отделно се публикуват подробно разписани общите правила и условия с информация за играта, продължителността ѝ, наградите и др. Популярността на този тип игри се крие в това, че от потребителите не се изискват особени усилия за участие, освен да коментират под публикацията, а им се предоставя подарък в замяна. Друго предимство е вирусният ефект и склонността на потребителите да споделят със своите приятели снимки на подаръците. Така те ви правят безплатна реклама, която е най-ценната, защото е неподправена и буди най-голямо доверие.

2. Създавайте интересно и полезно съдържание

Във Фейсбук могат да се открият тонове полезна и интересна информация, ако сте харесали правилните страници. При поддръжката на Фейсбук страници е добре да създавате рубрики със съвети, факти или любопитно съдържание с практичен характер, за да превърнете своята продуктова страница в източник на ценна за потребителите информация. Рубриките представляват серия от публикации с обединяващо заглавие, които се публикуват на страницата през определен период от време. Ако те съдържат актуална и полезна информация, могат да бъдат притегателно средство и хората да посещават целенасочено страницата заради тях.
В Beshared знаят от опит, че този похват е успешен и води до взаимодействие от страна на феновете в страницата, което пък от своя страна води до повишаване на показателите ѝ. Разработването на такива рубрики ежемесечно е нещо, което маркетинг специалистите в агенцията предлагат задължително на своите клиенти, с което гарантират високи резултати по отношение на ангажираност на феновете.

3. Заложете на видео съдържание

Видео съдържанието става все по-популярно във Фейсбук. Клиповете се радват на голямо внимание, особено ако съдържат нещо полезно, забавно или интересно. Ако разполагате с по-голям бюджет, заложете на заснемане на видео материали, чрез които можете да представите своите продукти, служители, хода на работния процес и т.н. Потребителите имат по-голямо доверие на производители, които предоставят повече информация за себе си. При поддръжка на Фейсбук страниците можете да използвате и новата функция на социалната мрежа – Facebook Live. Благодарение на това нововъведение можете да предавате в реално време, като по този начин ще въвлечете максимално своите фенове в живота на вашата компания. Опцията е отличен начин да направите потребителите част от свое събитие, на което те не могат да присъстват. Разбира се, необходимо е предварително да съобразите как и какво искате да покажете, да го заснемете чрез смартфона си и да сте готови за последваща реакция на аудиторията.

4. Комуникирайте с феновете си

Ако не сте готови да откликвате на въпроси от страна на потребителите, да посрещате тяхното мнение или да им благодарите за положителните отзиви, то по-добре не регистрирайте ваша страница в социалната платформа. Комуникацията с феновете на марката е важна част от поддръжката на Фейсбук страници. Потребителите, които са харесали вашата марка, очакват, че ще могат свободно да изразяват мнението си за продуктите, да питат и да получават навременно отговор. За да се случва това, е нужно да осигурите човек, който да следи за активностите в страницата и да реагира. Липсата на адекватна реакция от страна на администраторите на страници е едно най-отблъскващите неща в социалната мрежа.

Важно е да се стараете да отговаряте на всяко запитване или отзив и да бъдете добронамерени без значение от естеството на коментара. Най-недоволният потребител също би могъл да промени драстично своето мнение, ако подходите с него по правилен начин.

Покажете на авторите на негативни коментари, че се интересувате от мнението им, като не премахвате тяхната отрицателна оценка. Имате право да изтриете мнение, ако срещнете обидно и вулгарно отношение, както и да забраните на даден Фейсбук потребител да публикува на вашата страница. Преди това се погрижете да имате написани правила за комуникация в страницата, за да се позовавате на тях в подобни ситуации.

5. Следете конкуренцията

Важно е да следите какво правят вашите конкуренти както на пазара, така и в социалната мрежа. Фейсбук предлага инструмент, благодарение на който можете да видите как се представят избрани от вас конкурентни страници. Този инструмент сравнява представянето на няколко основни показателя като тотален брой на феновете на страницата, ръст на феновете през последната седмица, брой на публикациите и ангажираността на феновете. Можете да получавате и известие, ако публикация на конкурентна страница се представя по-добре от обикновено. По този начин можете да следите и анализирате рекламната стратегия на други ключови играчи във вашия бранш.

В Beshared предлагат на клиентите си анализ на конкурентни страници, защото знаят значението на това рекламната стратегия на една марка да бъде съобразена с всички елементи на пазара, който оперира. А конкурентите са ключов елемент. Ако знаете какво предлагат Вашите конкуренти на потребителите, ще можете да предложите нещо по-добро и да сте на крачка пред тях.

6. Развивайте се заедно със социалната мрежа

Фейсбук се развива непрекъснато чрез постоянни подобрения и новости, които предлага на потребителите. Затова ви препоръчваме да следите постоянно какво се случва в социалната мрежа и да прилагате новите функционалности, за да подобрите представянето на вашия бранд. За целта можете да посетите уебстраницата на агенцията www.beshared.bg, чиито специалисти следят за нововъведения и подготвят информативни материали относно тях за своите клиенти и посетителите на сайта.

Някои от новостите, особено касаещите рекламодателите, изискват повече време за разучаване и прилагане, но крайният резултат си заслужава заради предоставянето на по-прецизно и ефективно управление на рекламата. Ако не разполагате с време и ресурси за внедряване на иновациите, можете да се доверите на специалистите за консултация или за професионално управление на продуктовата ви страница във Фейсбук.