По 14 автобусни линии в София столичани ще продължат да се возят на рейсовете на Карат-С. Гласуваното удължаване с до две години на договора с фирмата на Миролюб Столарски всъщност е за 15 линии, № 114 обаче вече е закрита.
Внесеното от общинските съветници Ваня Тагарева от ГЕРБ и независимия Симеон Славчев се отнася до номера 1, 3, 5, 6, 7, 8, 10, 14, 123, 204, 306 69,70, 4 и 114. Пакетът е по споразумение от 2008 година. Подкрепиха го 38 общински съветници, 8 се въздържаха, "против" бяха седмината от БСП, Карлос Контрера, Станил Станилов и Войслав Тодоров.
Предложеното от Тагарева и Славчев се свежда до: Или вози Карат-С, или се качвате на 30-годишни автобуси.
Звучи грубо, но фактите са такива. Ако линиите бъдат поети от "Столичен автотранспорт", общинското дружество разполага само с тази възможност - да пусне рейсовете на достолепната възраст 3 десетилетия, които пушат като кремиковски комини и нямат никаквъв еко стандарт, при това на цена от 3 лв. и 5 стотинки на километър. Тоест по-висока от договорената с Карат-С от 3 лв., при това нейните автобуси са на 8 години и си имат поне стандарт евро 1. Тоест - общинското предприятие може да предложи само по-лоши возила срещу повече пари и по-сериозно замърсяване на въздуха.
От гледна точка на хората, които трябва да се возят по рейсовете по тези 14 линии, изборът е ясен. На никой не му пука как се казва превозвачът, ако пътуването е по-добро. Предложението в случая е поне "да не се влоши качеството" на услугата. При това с намаление на цената в сравнение с тази, която Столична община е плащала досега от около 60 стотинки - по 3,60 лева на Карат-С.
Проблемът е, че СО беше взела решение да не подновява договорите с частни фирми превозвачи, а да закупи автобуси и Столичен автотранспорт да поеме превоза на софиянци. Това е и разковничето, което обяснява защо договорите ще се удължават "до" 2, а не "за" 2 години. Защото, ако обществената поръчка за нови 30 автобуса се проведе до година например, договорът с Карат-С ще бъде прекратен. Според Тагарева, която при всяко изказване пред комисиите на СОС в последните дни акцентира върху това "до". Съветникът Трайчо Трайков от РБ даже предложи бас в смисъл - ако "до"-то стане реалност и срокът е по-кратък от две години, ще си счупи компютъра. От ГЕРБ приеха баса, но не казаха какво ще счупят, ако го загубят.
Столичен автотранспорт няма по-качествени автобуси, за да поеме линиите, защото обявената обществена поръчка за закупуването на 30 нови автобуса бе прекратена от столичния кмет Йорданка Фандъкова. Причината - в надпреварата остана само един кандидат.
Отделен въпрос е защо цената за превоз на Столичен инспекторат е изчислена само на базата на разходите от 30 -годишни автобуси, а не като средна между разходите на нови и стари автобуси. Тогава можеше да се окаже, че Столичен автотранспорт може да вози срещу 2,50 лв. например и Карат-С да стане излишен с по-високата си цена от 3 лева.
През май зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев внесе подобен доклад, в който се искаше продължаване на договора с Карат-С за 11 линии. СОС обаче не го прие.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
42249
3
22.06 2017 в 16:27
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара
Koel
Банан, залепен с тиксо за стена, се продаде за 6,2 млн. долара