Продължаване на договорите на кампания Карат-С за 15 автобусни линии в София за две години ще гледа днес комисията по финанси към Столичния общински съвет.
Докладът, внесен от съветниците Симеон Славчев и Ваня Тагарова, е в дневния ред за заседанието на СОС в четвъртък. То се отнася за линии 1, 3, 5, 6, 7, 8, 10, 14, 123, 204 и 306, 69,70, 4 и 114. Удължаването на договорите с фирмата на Миролюб Столарски се налага, защото те изтичат поетапно до септември 2018 г., а "Столичен автотранспорт" не разполага с достатъчно автобуси, които да обслужват линиите. Според вносителите, ако договорите не бъдат продължени, ще трябва по тях да бъдат пуснати 30-годишни автобуси без еко норма. Автобусите на "Карат-С" са на 8 години с "Евро 1".
На сесията си в средата на май СОС не прие удължаване на договорите, вносител на доклада тогава бе зам.-кметът Евгени Крусев. Тогава той припомни, че обществената поръчка за 30 дизелови автобуса, които трябваше да тръгнат по тези линии, е спряна, защото в надпреварата има само един кандидат. Предложението му предвиждаше СО да плаща по 3 лева на километър, което е с 60 стотинки по-малко от цената в сегашните договори.
Калоян Паргов, БСП: Пробутват през задната врата договора
Надявах се, че след като на сесията на СОС на 18-и май отхвърлихме доклада за удължаване на концесионния договор на "Карат С", темата е приключена. Но явно не е! Изглежда лобито, което защитава интересите на частния превозвач, е много силно. И пак се опитва да пробута, сега вече през задната врата, договора за удължаване на концесията с още две години, коментира шефът на червената група в СОС Калоян Паргов.
Интересно, че първият доклад, който СОС отхвърли, беше внесен от заместник-кмета по транспорта, а сегашният го пробутват двама общински съветници, редови членове на Транспортна комисия - един от управляващите в СО и една от "патериците" им. Единственото ми обяснение на този факт е, че отговорните лица в СО абдикират от този доклад. Което е разумно решение, разбира се. Защото е крайно неразумно и безотговорно да подариш 36 милиона лева на частен превозвач, вместо да ги насочиш в общинското дружество "Столичен автотранспорт", с които то да закупи нови автобуси. Съвсем ясно е, че ние, общинските съветници от групата на БСП Лява България, няма как да подкрепим такъв пореден опит за пладнешки обир. И ще направим всичко по силите си, за да го предотвратим, категоричен е лидерът на столичните социалисти Паргов.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Ловец простреля 22-годишен младеж край Самоков
ГЕРБ и ''Демократична България'' продължават преговорите и утре
БАБХ: Резултатите от лабораторията в Монпелие са категорични - има чума във Велинград
Защо сега се иска имунитетът на Бориславова: Едва сега излязла експертиза в прокуратурата