Топъл обяд за 1565 човека в нужда осигури втората вълна на кампанията 'Не изхвърляй, помогни!'

240 пункта за събиране на храна и 6 сертифицирани кухни в цялата страна се включиха във втория етап на инициативата

OFFNews 26 февруари 2021 в 18:05 1425 0

1136 кг дълготрайни хранителни продукти бяха събрани по време на втората вълна на кампанията „Не изхвърляй, помогни!“, инициирана от BOSCH. Количеството е достатъчно за приготвянето на 4750 порции топъл обяд за хора в нужда. „Целта на кампанията е да се намали изхвърлянето на храна, хората да се замислят над проблема с презапасяването и да преценят какви са техните реални потребности от храна и в същото време да се помогне на нуждаещи се с предоставянето на топъл обяд“, сподели Диана Стойкова, маркетинг мениджър, BOSCH.

В организираните 240 пункта в цялата страна между 15 и 21 февруари се проведе събирането на дълготрайни хранителни продукти, отговарящи на определени изисквания. С част от събраното количество на 24 февруари в сертифицираните кухни на Фондация "Светът на Мария", Проект "Северозапад", Каритас Русе, Център за настаняване от семеен тип към Социална асоциация "Св. Андрей", Домашен социален патронаж Бургас и Домашен социален патронаж Пловдив бе приготвен топъл обяд от две ястия за 1565 хора с увреждания и финансови затруднения. Останалите хранителни продукти ще се влагат дългосрочно до изчерпване на количествата.

„Искам да благодаря на партньорите ни в инициативата „Не изхвърляй, помогни!“ и на хората, които се включиха в този етап на кампанията. Отзивчивостта и желанието на всички бяха впечатляващи и силно мотивиращи да продължаваме напред. Каузата за намаляване на изхвърляната храна е от изключително значение и това ни помага да разширяваме обхвата на безпрецедентната за България кампанията и да планираме нейното провеждане в следващи етапи/следващите месеци“, коментира Диана Стойкова.

С помощта на Еконт бяха създадени изключително много пунктове за събиране на храна в цялата страна, а дарените хранителни продукти бяха превозени до местата за готвене. Вторият етап на кампанията бе разширен значително, като бяха привлечени много партньори и съмишленици от цялата страна. Сред тях са както присъединилите се на първия етап „Светът на Мария“, Еконт и БГ Радио, така и Проект "Северозапад", Каритас Русе, Център за настаняване от семеен тип към Социална асоциация "Св. Андрей", Домашен социален патронаж Бургас и Домашен социален патронаж Пловдив, Hilton Sofia, магазин „Без опаковка“, ресторант „Благичка“, Фондация "Корен", „Нулев отпадък България“, GoBio и Националната галерия. Нови медийни партньори, които спомогнаха за разпространяването на инициативата, са Мениджър, Мениджър Нюз и OffNews.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Историята на коледните лампички