Допълнителна "финансова и морална подкрепа" за учителите, които работят деца от ромския етнос, поиска председателят на образователния синдикат към КТ "Подкрепа" Юлиян Петров.
Той посочва, че такава практика съществува в Румъния и Унгария, и България трябва да ги последва. Така педагозите ще бъдат компенсирани за специфичната и трудна работя, смята синдикатът.
В писмо до медиите, озаглавено "Интеграцията на различните етноси", Петров пише, че "в царска и социалистическа България е имало действащи стратегии за интеграция, независимо от подходите към нея". Не така стоял обаче въпросът в по-ново време, когато опитите за образователна интеграция са едва от последните 15 години.
"Безспорно е видно, че ползвайки само проектния принцип със средства от европейските фондове за интеграция на роми, успехите са повече от скромни", добавя той.
Според него "общият универсален подход към този тип деца и ученици, дори когато са вече обхванати в училище, категорично не работи. Непосилна се оказва задачата те да усвоят обема от знания, успешна социализация, добро възпитание, умения и компетентности, без да се прави разлика и компромис с всички останали деца и ученици. Образователната система е заставена да отчете тези негативни резултати в края на начален или основен етап на образование."
Още по-голям бил проблемът с отсъствията:
"Проблемът с осигуряването на присъствие в образователните институции от този етнос е още по-труден. Дефицитът на партньорство и сътрудничество с оторизираните общински и държавни институции превръща задържането на тези ученици в училище в една от най-фиктивните образователни политики. Ромските/цигански деца имат в пъти повече отсъствия, сравнени с общо статистическия баланс. Но училищата или не отчитат коректно тези отсъствия, или изпадат в един безкраен обяснителен режим, който е неразделна част от нарастващата бумащина в системата.
Затова синдикат „Образование“ настоява да започне формирането на национална образователна политика по интеграция.
Педагогическите специалисти, работещи с деца от ромския етнос, трябва да бъдат подкрепяни от общинските и държавни институции, но решенията за методическите подходи да бъдат на самите педагози. Учителите, работещи с роми, да бъдат допълнително стимулирани, морално и финансово, за специфичната и трудна работа, практика, традиционно възприета в Румъния и Унгария, завършва д-р Юлиян Петров.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Amethyst
Цонев: Момчето порасна, стана лидер и партията го припозна. Доган нека почива
Джендо Джедев
Бедните държави са гневни, че богатите им дават едва 300 млрд. долара за климата
Джендо Джедев
Цончо Ганев на събитие за ''модернизация'' на Китайската комунистическа партия в Пекин
Джендо Джедев
Украйна има одобрението да атакува Русия с френски ракети с далечен обсег