Шефът на АПИ: Лошият път не е опасен, висока скорост се вдига на ремонтиран път

OFFNews 02 април 2016 в 10:15 4655 4

Лошият път не е опасен. Статистиката много ясно показва, че когато настилката се оправи, това води до повишаване на скоростта на движение и аварийността скача. Става въпрос за култура на шофиране. Това заяви пред Нова телевизия шефът на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров. 

Пътищата са един организъм, при който ежедневно трябва да са правят текущите ремонти. Ако те се изоставят, стигаме до състоянията, които виждаме в социалните мрежи от недоволни шофьори. Всички искат цял асфалт и той да бъде направен така, че хората да пътуват спокойно. За тази цел обаче са нужни 300-400 хиляди на километър, допълни Лазаров. 

„Стремим се там, където има опасни участъци, по отношение на инфраструктурата да ги обезопасяваме. Онзи ден завърши поставянето на метална еластична ограда на пистата на Ботевград. Същото направихме на участъка Бургас-Созопол, където редовно има загинали. Продължаваме да казваме, че най-безопасните пътища са автомагистралите. В участъка на Кресненското дефиле, където трафикът е изключително голям, съприкосновението на бързи с бавни автомобили е голямо. Поради тази причина именно там стават много челни сблъсъци. Докато магистрала „Струма” не бъде изцяло завършена, това ще продължи да се случва”, каза още Лазар Лазаров.

Той обясни, че за третокласната пътна мрежа няма да се плащат пътни такси и тези пътища ще са безплатни за движение, тези пътища стигат до населени места, до които няма друг път. 

Това, че ще са безплатни обаче, не означава, че няма да бъдат поддържани, увери шефът на АПИ. 

„С въвеждането на електронната винетка ще се облекчи режимът на купуването й, защото даваме възможност това да става както онлайн, така и чрез SMS. Ще останат и традиционните начини в пунктовете за продажба и бензиностанциите”, коментира Лазаров.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Историята на Сирия - страната, която всички искат да контролират