Quantcast

Винетката поскъпва с 45% и става 97 лева

OFFNews Последна промяна на 11 ноември 2015 в 12:20 7771 30

Снимка OFFNews

97 лева ще струва годишната винетка за леки автомобили от 2016 г. До сега цената ѝ беше 67 лева, което означава, че поскъпването ще е с около 45%. 

Винетката за един месец ще струва 30 лева, като до момента тя беше 25 лева. За седмица винетката ще бъде 15 лева, а не както до сега 10 лева. 

За леките автомобили до 3.5 тона цената на годишната винетка от 67 става 97 лв. Товарните автомобили над 12 тона с категория Евро 0, 1 и 2 за годишна винетка вместо досегашните 1300 лв. ще плащат 1743 лв. В категорията Евро 3, 4, 5 вече ще се плаща 1340 лв., а не 1000 лв., както беше досега. Автобусите и товарни превозни средства до 12 тона ще плащат съответно 1050 и 808 лв., вместо досегашните 684 лв. и 526 лв.

Новите цени на винетките бяха представени днес от министър Лиляна Павлова след заседание на Министерски съвет.

Цената на винетките е определена след анализ на експерти от Световната банка. Тяхната препоръка била годишната винетка да струва 150 лв.

Намерението на правителството е до 2018 година да бъде изградена електронна система за плащане на пътните такси, които ще се плащат за изминато разстояние. Системата ще важи за товарните автомобили над 3.5 тона. Идеята е след обявяване на обществена поръчка частна компания да изгради системата, която ще бъде изплатена след съответните отчисления в годините напред. Така няма да се налага държавата да инвестира.

С увеличение на цената на винетката се очаква в хазната да влязат допълнително 73.5 млн. лв. Това обаче отново няма да е достатъчно за ремонт и зимна поддръжка на пътищата, за което годишно на държавата са необходими 600 млн. лв. С увеличението приходите ще достигнат 250 млн. лв.

Анализите показват, че сектор „Пътища“ е системно недофинансиран, което е причина за лошото състояние на пътищата. Това поставя България на 102 място от общо 148 държави по лошо качество на пътната мрежа. Цената на винетния стикер не е променяна от 2008 година. 

Това налага промяна на системата към едно по-справедливо плащане на принципа, който ползва повече да заплаща повече, аргументира се министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова.

Тя аргументира увеличението на цената на винетките и с факта, че от 2008 г. досега средната работна заплата се е увеличила с 60%, а минималната - със 73%.

МРРБ отчина намаляване на броя продадени винетки, но това пък е довело до увеличаване на приходите от продажбата им, защото се ползват повече годишни стикери.

България е сред държавите с най-ниска стойност на тези стикери, обясни Павлова. В Унгария цената е 286 лв., в Словения - 230 лв., в Австрия - 165 лв., Словакия 100 лв., като Румъния прави изключение, с най-евтина цена - 56 лв.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

11.11 2015 в 23:53

Ей, разсипаха ни тия боклуци!

11.11 2015 в 23:01

Румъния-56лв винетен стикер, а дори техните заплати са по-високи от нашите, за другите изброени държави дори няма да коментирам

11.11 2015 в 20:26

И разбира се най-важното и критично мнение тук е дал Atanas в коментар 21.

Кравата лила няма да коментирам, нито неграмотните престъпници мутро-милиционери, които ни обират и рекетират ежедневно.

В момента трябва да сме на площада....де да ни обединяваха и нас паарите както бяха слугите на гроб и америка за бг денс уит баба ми.


Искам пеефски....само и само тия тъпи милиционерчета да се обесят

11.11 2015 в 19:39

Ясно стана, че ГЕРБ не са в състояние да правят реформи и подобрение на методите на събиране на парите за хазната. Те са добри в това да трошат готови пари, особено ако са европейски, защото аверите им командват в момента ЕС. Започва се с винетките, после въвеждат тол такса и ще видите, че пак ще им са малко. Естествено, не може 25 години да ги кърпиш и накрая да са читави нашите пътища. Така направиха и с данъците в общините, вдигане и то яко, ама с този акъл какво друго да направят горките .....

11.11 2015 в 19:33

Елементарно Уотсън - казва Херлок Холмс
Асфалтовото правителство съставено предимно от мутри се нуждае от пари. Но нали са некадърници те пари не могат да правият, а само да вземат. За да правят пари трябва да се съживи икономиката - селско стопанство, промишленост, услуги. Но това се прави от умни хора, а не такива дето викат Световната банка да ги съветва. А тя ги е посъветвала колко пари ще им са нужни да си вържат бУджета - и те тръгват да го вързват по линията на най малкото съпротивление. Вземане - без да дават нищо насреща. От асфалт, най лесно се краде. Досега хит -магистрали, който постоянно ще се ремонтират. Нов хит велосипедни алеи. Градът ни е разкопан за да се направият такива алеи - но дотук както гледам - това са ней обикновени паркови алеи,но вЕрвайте ще се отчетат като велосипедни и сигурно по друга тарифа. И така чакайте нови взякти от новото ни БКП начело с несравнимия учител и вожд

11.11 2015 в 19:26

всички се хващат за процента, и никой не вниква:
1. ако ще са винетки, общинските пътища не влизат!!!
2. ако ще е тол такса, (най близък пример гърция), магистралите опустяват и нема пари!!!
3. ако ще дерем овчици-юруш на 97 лв.
а по селски номер от 145, ама от нас да мине, само 97. това е наглост!!!

11.11 2015 в 19:13

Винетките трябва да поскъпнат до толкова, че да е по-справедлива цената за поддръжката на пътища и да е за сметка на шофьорите. Освен това чуждите ползватели на пътищата ще плащат сътветно за това, което получават - по-добра инфраструктура, магистрали. Според мен високите такси (и тяхното събиране)означават по-голям суверенитет.

11.11 2015 в 18:27

.

Калфин даде на дедо Пешо с москвича 40лв коледни, а Горанов му ги прибра.

Ебал съм я в държавата !!!

11.11 2015 в 18:10

Само си Пишем по тез Клавиатури Нищу Неправим .... Трябва да Деистваме Ве4ее Наложащо Е....

11.11 2015 в 17:28

Абе хора, не разбрахте ли. Проблема не е колко струа нещо и потдръжката му. ПРОБЛЕМА е че при неработеща икономика, без производствто няма НИЩОООООО. И не говоря, да има магазини, кауфланди и т.н. Да има предприятия за производство и то БЪЛГАРСКО, А не чужда фирма да произведе нещо, да плати ,,скромни заплати", да си изнесе продукцията и да ,,остави някакви стотинки". ТРЯБВА ДА ИМА РАБОТЕЩА БЪЛГАРСКА ИКОНОМИКА. Само с евросредства, рязане на бюджет и ,,такси" за да се пълни хазната, такава държава няма бъдеще.