Проучване на Синдикалната федерация на служителите в МВР показва, че служителите в пожарната масово се чувстват несигурни в пожарните автомобили марка Ивеко Магирус TLF 3000/300.
Повод за проучването е последният трагичен инцидент край с. Куклен, при който загина 48-годишният младши експерт Илиян Попов. Това е поредният инцидент с тази марка автомобили, при които пострадаха трима служители. Още на 20 август от федерацията поискаха предприемането на спешни мерки за извършване на обстойна проверка кой и при какви обстоятелства е одобрил доставката на пожарните автомобили Магирус TLF3000/300 на шаси Ивеко ФФ150ЕВ по оперативна програма „Околна среда 2007-2013“.
От федерацията са инициирали и анкетно проучване, проведено в периода 24 август – 10 септември 2018 г. сред пожарникари и водачи на специализирани автомобили за пожарогасене. В него са участвали 147 пожарникари, от които 21% са водачи на специализирани автомобили за пожарогасене, 19% са едновременно и пожарникари и водачи, 20 % са старши пожарникари, а 33% са на длъжност началник на дежурна смяна и командир на екип в Главна дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението“.
Службите на 97% от анкетираните разполагат с пожарен автомобил Ивеко Магирус TLF 3000/300 (4000/500), като той се използва като основен автомобил за гасене на пожар според 62% от анкетираните, за гасене само на горски пожари го използват 7%, рядко го използват 14% от участниците в анкетата, а 12% са казали, че предпочитат да не използват този автомобил.
48% от участвалите в анкетата пожарникари и водачи на специализирани автомобили са казали, че не се чувстват сигурни при управление или возене в тези автомобили. 33% са отговорили, че се чувстват сигурни, но по-малко в сравнение с другите автомобили и едва 8% са казали, че се чувстват сигурни с Ивеко Магирус.
Общо 59% от участниците в изследването са попадали в опасни ситуации при возене/управление – 20% са казали, че тази ситуация е била еднократна, а 39% са имали повече от една рискова ситуация с този специализиран автомобил. Голяма част от ситуациите, за които са споделили почти 80% от анкетираните, са свързани със силно поднасяне в ляво или в дясно на автомобила не само при рязко натискане на спирачки, но и при завои и нестабилност дори при ниска скорост. Споделени са случаи, в които автомобилите са поднасяли на завои при сух асфалт и температура около 25 градуса, както и на завои докато се е движел с много ниска скорост.
Основните проблеми, които са имали участниците в изследването на СФСМВР с този пожарен автомобил са свързани с проблеми със спирачките, висок център на тежестта, заради което автомобилът се накланя повече от нормално на завоите, и занасяне.
За спирачната система е посочено, че тя е слаба и неустойчива. "При определени екстремни (и не само ситуации), при натискане на педала на спирачката, автомобилът придърпва силно в ляво или в дясно; шарката на гумите е такава, че автомобилът поднася много при мокър асфалт; теч на трансмисионно масло", посочват от синдикалната организация.
Един от анкетираните е заявил:
Проблем при натискане на спирачка - дърпа в ляво или дясно - по негово желание. Нестабилен дори при ниска скорост. При скорост около 50км/ч и заобикаляне на препятствие – подчертавам, без рязко въртене на волана, се изискват сериозни усилия, за да остане на пътя. Спирачките са недостатъчно ефективни, дори при използване на моторна спирачка и подбиране на коректна предавка. При силен страничен вятър зимата в камиона влезе сняг и се наложи да ползвам зимна бойна куртка, за да стопля крака си, намиращ се до вратата. След прибиране в службата се оказа, че има разстояние между вратата и уплътнението.
Имало случаи, при които моторната спирачка се задействала без причина, като така се получава ненужно забавяне на автомобила. Констатирани са и случаи на изгасване на автомобила и проява на други технически нередности по време на гасене на пожар.
90 % от анкетираните пожарникари са чували за проблеми с тези автомобили, с които са се сблъсквали колегите им в други служби. Според анкетираните 12% от пожарните автомобили не се обслужват при технически проблеми, а 19% са казали, че ако възникнат проблеми, то те се отстраняват на място – в гаража, от самите служители.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
10524
1
12.09 2018 в 15:50
https://www.youtube.com/watch?v=DKhSQBD3iDg
Но според Тиквата били супер, защото едно време се возили на шкоди и гасили с брезентови мушами. Или понеже за шкодите не са си делкали комисионни?
Последни коментари
Amethyst
Цонев: Момчето порасна, стана лидер и партията го припозна. Доган нека почива
Джендо Джедев
Бедните държави са гневни, че богатите им дават едва 300 млрд. долара за климата
Джендо Джедев
Цончо Ганев на събитие за ''модернизация'' на Китайската комунистическа партия в Пекин
Джендо Джедев
Украйна има одобрението да атакува Русия с френски ракети с далечен обсег
Джендо Джедев
Петков за преговорите: Толкова ли е трудно за ГЕРБ да се откаже от Пеевски?