Пожарникари са заявили, че са несигурни в специалните автомобили

Последна промяна на 12 септември 2018 в 10:50 7660 1

Пожарникари са заявили, че са несигурни в специалните автомобили

Проучване на Синдикалната федерация на служителите в МВР показва, че служителите в пожарната масово се чувстват несигурни в пожарните автомобили марка Ивеко Магирус TLF 3000/300.

Повод за проучването е последният трагичен инцидент край с. Куклен, при който загина 48-годишният младши експерт Илиян Попов. Това е поредният инцидент с тази марка автомобили, при които пострадаха трима служители. Още на 20 август от федерацията поискаха предприемането на спешни мерки за извършване на обстойна проверка кой и при какви обстоятелства е одобрил доставката на пожарните автомобили Магирус TLF3000/300 на шаси Ивеко ФФ150ЕВ по оперативна програма „Околна среда 2007-2013“. 

От федерацията са инициирали и анкетно проучване, проведено в периода 24 август – 10 септември 2018 г. сред пожарникари и водачи на специализирани автомобили за пожарогасене. В него са участвали 147 пожарникари, от които 21% са водачи на специализирани автомобили за пожарогасене, 19% са едновременно и пожарникари и водачи, 20 % са старши пожарникари, а 33% са на длъжност началник на дежурна смяна и командир на екип в Главна дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението“.

Службите на 97% от анкетираните разполагат с пожарен автомобил Ивеко Магирус TLF 3000/300 (4000/500), като той се използва като основен автомобил за гасене на пожар според 62% от анкетираните, за гасене само на горски пожари го използват 7%, рядко го използват 14% от участниците в анкетата, а 12% са казали, че предпочитат да не използват този автомобил.

48% от участвалите в анкетата пожарникари и водачи на специализирани автомобили са казали, че не се чувстват сигурни при управление или возене в тези автомобили. 33% са отговорили, че се чувстват сигурни, но по-малко в сравнение с другите автомобили и едва 8% са казали, че се чувстват сигурни с Ивеко Магирус. 

Общо 59% от участниците в изследването са попадали в опасни ситуации при возене/управление – 20% са казали, че тази ситуация е била еднократна, а 39% са имали повече от една рискова ситуация с този специализиран автомобил. Голяма част от ситуациите, за които са споделили почти 80% от анкетираните, са свързани със силно поднасяне в ляво или в дясно на автомобила не само при рязко натискане на спирачки, но и при завои и нестабилност дори при ниска скорост. Споделени са случаи, в които автомобилите са поднасяли на завои при сух асфалт и температура около 25 градуса, както и на завои докато се е движел с много ниска скорост.

Основните проблеми, които са имали участниците в изследването на СФСМВР с този пожарен автомобил са свързани с проблеми със спирачките, висок център на тежестта, заради което автомобилът се накланя повече от нормално на завоите, и занасяне.

За спирачната система е посочено, че тя е слаба и неустойчива. "При определени екстремни (и не само ситуации), при натискане на педала на спирачката, автомобилът придърпва силно в ляво или в дясно; шарката на гумите е такава, че автомобилът поднася много при мокър асфалт; теч на трансмисионно масло", посочват от синдикалната организация.

Един от анкетираните е заявил:

Проблем при натискане на спирачка - дърпа в ляво или дясно - по негово желание. Нестабилен дори при ниска скорост. При скорост около 50км/ч и заобикаляне на препятствие – подчертавам, без рязко въртене на волана, се изискват сериозни усилия, за да остане на пътя. Спирачките са недостатъчно ефективни, дори при използване на моторна спирачка и подбиране на коректна предавка. При силен страничен вятър зимата в камиона влезе сняг и се наложи да ползвам зимна бойна куртка, за да стопля крака си, намиращ се до вратата. След прибиране в службата се оказа, че има разстояние между вратата и уплътнението.

Имало случаи, при които моторната спирачка се задействала без причина, като така се получава ненужно забавяне на автомобила. Констатирани са и случаи на изгасване на автомобила и проява на други технически нередности по време на гасене на пожар.

90 % от анкетираните пожарникари са чували за проблеми с тези автомобили, с които са се сблъсквали колегите им в други служби. Според анкетираните 12% от пожарните автомобили не се обслужват при технически проблеми, а 19% са казали, че ако възникнат проблеми, то те се отстраняват на място – в гаража, от самите служители.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

699

1

Комита

12.09 2018 в 15:50

Ей ги Ивековците в действие:

https://www.youtube.com/watch?v=DKhSQBD3iDg

Но според Тиквата били супер, защото едно време се возили на шкоди и гасили с брезентови мушами. Или понеже за шкодите не са си делкали комисионни?