Проект за разширение на метрото, който налага промяна на Общия устройствен план, е публикуван за обсъждане на сайта на НАГ.
Мнения и предложения се депозират до 22 юни, а обществената дискусия ще се проведе в сградата на Направление „Архитектура и градоустройство“ на 28 юни от 18,30 часа.
Разклонението на линия № 1 засяга ж. к. Люлин. В комплекса при постоянно население над 120 000 души, в момента функционира относително късо трасе и само три метростанции. Голям контингент от жителите не е обхванат от съществуващата линия, особено запад – югозападните части на Люлин.
В действащия ОУП е заложено продължаване на бул. „Царица Йоанна“ като транспортен гръбнак на територии за нова урбанизация западно от Околовръстен път, включващи части от вторичен комплексен обслужващ център на София. Функционално свързана с това е развиващата се голяма Индустриална зона Божурище, със значителен и все по‐нарастващ брой работещи там, които живеят в София и СО.
Предвиденото разклонение е с дължина малко повече от 1,5 км и с 2 нови метростанции – една по средата на границата между втори и трети микрорайони и една – при връзката с околовръстното. Това би обслужило още 30 000 души в комплекса, а разклонението е изцяло в район Люлин.
Друго разширение на линия едно е от станция Бизнес парк до бул. "Климент Охридски".
Това отклонение изменя приетата с ОУП 2009г. схема на метрополитена, съгласно която последната спирка се предвиждаше да бъде на Столичния Околовръстен път, източно от възела с бул.“Ал. Малинов“.
В новия вариант линия 1 завива на запад по СОП и се удължава с още една спирка. Този вариант е избран на базата на допълнителни подробни проучвания, моделиране на натоварването и изготвен предварителен идеен инвестиционен проект, доказал възможност за безконфликтно съвместяване със съществуващата техническа инфраструктура.
Новото трасе е с дължина малко повече от 1,7км и с две метростанции. С първата се цели обслужването на м. Младост 4 Камбаните, с втората (крайна) метростанция ще се подобри достъпът до Витоша чрез връзка със Симеоновския лифт.
Трасето попада основно на територията на райони Младост и Студентски.
Разклонението на линия 2 от бул. „Черни връх“ към Студентски град в схемите към действащия ОУП е посочено за далекоперспективно развитие поради прогнозирано недостатъчно усвояване към 2020г. Експертно проучване е направено миналата година за продължение на втори диаметър след последната изградена МС „Витоша“ и планираната МС „Черни връх“ (в близост до ул.“Димитър Манчев“ в квартал "Кръстова вада". Вариантите са сравнени по дължина, брой метростанции, брой пътувания на ден, общ пробег, качили се и слезли пътници и др.
Трасето по избрания вариант е с дължина около 4 км и с четири нови метростанции: кв. Витоша - ул.“Стефан Савов“, бул. Симеоновско шосе – ул. Проф. д‐р Иван Странски, Спортен комплекс НСА ‐ ул. „Акад. Стефан Младенов“ – ул.“Проф. Атанас Иширков“, и Студентски град при Студентска поликлиника.
Това разклонение на линия 2 в източна посока е в райони Лозенец и Студентски на Столична община.
Разклонението на трети метродиаметър е от кръстовище бул."Цариградско шосе" ‐ бул. „Йерусалим“ ‐ МФСЗ "Арена Армеец София" ‐ бул."Асен Йорданов" ‐ ул."Гео Милев" ‐ до бул. "Евлоги Георгиев" ‐ Военна академия "Г.С.Раковски".
Одобреният вариант на трасе е с дължина 6,1 километра линия, с общо 7 нови спирки, който дава по‐добри показатели по отношение на превозени пътници и спестено време. Спирките по него са:1 – при кръстовището на бул. "Цариградско шосе“ с бул. „Йерусалим“ , като трасето продължава по бул."Цариградско шосе"; 2 ‐ ИПК "Родина" - ул."Генерал Йордан Венедиков" ‐ трасето продължава по бул."Цариградско шосе" след това завива надясно по бул. "Асен Йорданов", 3 ‐при МФСЗ "Арена Армеец София" ‐ бул."Асен Йорданов"; 4 ‐ при ул."Асен Йорданов" и ул. "Слатинска река"; 5 ‐ при ул."Гео Милев" и ул."Иван Димитров ‐ Куклата", след което трасета продължава по ул."Гео Милев"; 6 – при 93 СОУ "Ал.Теодоров‐Балан" (ул."Гео Милев" и ул."Николай Коперник"); 7 – при Военна академия "Г.С. Раковски" и 31 СУ "Иван Вазов" на ул. "Гео Милев" и бул. "Ситняково".
Следва вливане в основното трасе преди кръстовище "Орлов мост". Трасето на това разклонение преминава по границата между райони Средец и Оборище и продължава през райони Слатина и Младост на Столична община.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Johnny B Goode
Борел: Спрем ли да помагаме, Путин ще победи Украйна за 15 дни
user4eto
Роберт Фицо обещава да блокира пътя на Украйна към НАТО
Johnny B Goode
Как Израел загуби информационната война
escrin
Как Израел загуби информационната война