- Органичният ръст достигна 8,7%, с ценообразуване от 9,5% и реален вътрешен ръст (RIG) от - 0,8%. Растежът е широкообхватен в различни географски области и категории.
- Общите отчетени продажби се увеличават с 1,6% до 46,3 милиарда швейцарски франка (6-месечие на 2022: 45,6 милиарда швейцарски франка). Международната търговия намалява продажбите с 6,7%. Нетните придобивания имат отрицателно въздействие от 0,4%.
- Маржът на оперативна печалба от основна търговска дейност (UTOP) е 17,1%, нараствайки с 20 базисни пункта на отчетна база и 30 базисни пункта в постоянна валута. Маржът на оперативна печалба от търговска дейност (TOP) се увеличава със 120 базисни пункта до 15,9% на отчетна база, отразявайки еднократни обстоятелства през предходната година.
- Основната печалба на акция се увеличава с 11,1% в постоянна валута и с 4,1% на отчетна база до 2,43 швейцарски франка. Печалбата на акция се е увеличава с 10,6% до 2,13 швейцарски франка на отчетена база.
- Свободният паричен поток се увеличава с 1,9 милиарда швейцарски франка до 3,4 милиарда швейцарски франка, отразявайки главно по-ниските нива на запасите.
- Прогнозата за 2023 г. е актуализирана: увеличаваме целите за ръст на органичните продажби до диапазон от 7% до 8%. Маржът на оперативната печалба от основна търговска дейност се очаква да бъде между 17,0% и 17,5%. Основната печалба на акция в постоянна валута се очаква да се увеличи между 6% и 10%.
„Следвахме стратегическите си приоритети с дисциплина и фокус в бързо развиваща се потребителска среда. Въз основа на силното представяне през първата половина на годината актуализираме нашата перспектива за растеж на органичните продажби за 2023 г. Потреблението у дома след COVID вече се нормализира , премахвайки забавянето в ръста на някои от нашите категории. Каналите извън дома продължават да отбелязват силен растеж.
За остатъка от годината сме уверени, че ще осигурим положителна комбинация от обем и микс, подобрение на брутния марж и значително увеличение на маркетинговите инвестиции. В съчетание с текущото управление и оптимизация на портфолиото, както и с непрекъснатото прилагане на нашите инициативи за устойчивост, ние сме в добра позиция да растем и да генерираме стойност за всички заинтересовани страни", заяви Марк Шнайдер, главен изпълнителен директор на Nestlé
Продажби на Групата
Органичният ръст е 8,7%. Ценообразуването е 9,5%, отразявайки въздействието на инфлацията на разходите през последните две години. Реалният вътрешен ръст (RIG) е - 0,8%, с отрицателно въздействие от около 60 базисни пункта от действията за оптимизиране на портфолиото. Останалите ограничения на капацитета също ограничават RIG. Цялостно еластичността на търсенето беше ограничена в контекста на ценовите действия.
Ръстът е широкообхватен в повечето географски области и категории. На развитите пазари органичният ръст достига 8,0%, воден от ценообразуването с отрицателен реален вътрешен ръст (RIG). В нововъзникващите пазари органичният ръст е 9,6%, движен от ценообразуването и стабилния реален вътрешен ръст (RIG).
По продуктова категория Purina PetCare има най-голям принос за органичния ръст, със силно представяне както за мокри, така и за сухи предложения. Purina ONE, Purina Pro Plan и Friskies отчетоха двуцифрен ръст. Кафето отбеляза висок едноцифрен ръст, с положително развитие на продажбите в различните брандове и продължаващо възстановяване на каналите извън дома. Детските храни (Infant Nutrition) отчитат двуцифрен ръст, с широкообхватен принос в различни брандове и географски региони. Млечните продукти отчетоха висок едноцифрен ръст със силно търсене на сметана за кафе и достъпни обогатени млека. Шоколадовите изделия отбелязват двуцифрен ръст, подкрепен от силното развитие на продажбите за KitKat . Готовите ястия и готварски продукти отбелязаха среден едноцифрен ръст, воден от Maggi.
Nestlé Health Science отбеляза нисък едноцифрен ръст, с връщане към положителен ръст за витамини, минерали и добавки през второто тримесечие, водени от Garden of Life и Pure Encapsulations. Въпреки временните ограничения на капацитета за Perrier , водата отчете среден едноцифрен ръст, воден от S.Pellegrino и Acqua Panna.
По канали органичният растеж на продажбите на дребно остава стабилен на 8,0%. Продажбите от електронната търговия нарастват с 13,5%, достигайки 16,7% от общите продажби на Групата. Органичният растеж на каналите извън дома е 17,1%.
Нетните продажби намаляват продажбите с 0,4%, до голяма степен свързани с продажбата на мажоритарен дял във Freshly, както и спирането на марката Gerber Good Start за кърмачета. Въздействието върху продажбите от международна търговия е отрицателно с 6,7%, след широкообхватно поскъпване на швейцарския франк. Общите отчетени продажби се увеличиха с 1,6% до 46,3 милиарда швейцарски франка.
Прогнозата за цялата 2023 г. е актуализирана
Увеличаваме целите за ръст на органичните продажби до диапазон от 7% до 8%. Маржът на оперативната печалба от основна търговска дейност се очаква да бъде между 17,0% и 17,5%. Основната печалба на акция в постоянна валута се очаква да се увеличи между 6% и 10%.
„Куражът и усилията на целия екип на Нестле България бяха основополагащи за отчитането на впечатляващ органичен ръст от 17,0% с двуцифрено представяне в почти всички категории на българския пазар. Партньорството със седем локални организации ни помогна да продължим нашата подкрепа към социалните групи в нужда. Също така, отбелязахме голяма стъпка напред с мисията SOS Залесяване, фокусирана върху възстановяването на 33 декара опожарени горски терени в община Стамболово“, каза Петър Стоилов, изпълнителен директор на Нестле България.
Шестмесечието показва значителен двуцифрен ръст от 17,0% за Нестле България, подкрепен с двуцифрени резултати в почти всички категории, представени в България. За полугодието на 2023 г. компанията постигна с 6,7% по-високи резултати сравнено с 6-месечието през 2022 г., когато органичният ръст достигна 10,3%, и близо двойно по-висок резултат от средния за Нестле Групата през първото полугодие на тази година.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)