Можем ли да променим картинката?

Кампанията #ПромениКартинката провокира към отговорно изхвъряне на фасовете с изложба пред Народния театър и вдъхновяващ проект съвместно с НАТФИЗ

OFFNews 11 май 2022 в 14:50 6253 0

Всеки четвърти пълнолетен пушач смята за напълно нормално да изхвърли фаса от цигарата си на улицата. Всяка секунда по света се изхвърлят неправилно десетки хиляди фасове, за чието разграждане са нужни между 3 месеца и 15 години.

За да алармира за този проблем, Филип Морис България стартира информационната кампания #ПромениКартинката, която цели да повиши информираността за замърсяването на околната среда с неправилно изхвърлени цигарени фасове и да провокира към отговорно потребителско поведение.

Още статистика в подкрепа на инициативата

Цигарените филтри съдържат целулозен ацетат, който представлява биопластмаса от дървесна маса. Макар, че той се разгражда за период от 3 месеца до 15 години в зависимост от условията на външната среда, целулозният ацетат не се определя като биоразградим, тъй като се натрупва в околната среда с течение на времето.

Цигарените фасове са сред най-често срещаните пластмасови отпадъци за еднократна употреба, изхвърлени по европейските плажове. Това установява проучване на Европейската комисия, което служи за основа на приемането на Директивата за пластмасата за еднократна употреба през 2019 г.. На второ място се нареждат различните пластмасови капачки на бутилки и т.н.

При средно тегло на цигарения филтър от 0,2 гр. Общото количество е 1,1 милиона тона. Това представлява около 0,3 процента от всички пластмасови продукти, произвеждани в света годишно – 359 милиона тона.

Новите акценти в кампанията

Кампанията продължава да разкрива фактите около проблема с откриването на изложба в столицата пред Народен театър „Иван Вазов“. С подкрепата на Столична община, информационните пана, които включват атрактивни визии и данни за замърсяването на околната среда с фасове, могат да бъдат видени от 9-и май до 23-и май.

“Според плашещата статистика всяка четвърта изпушена цигара попада в парка, на улицата или на плажа, вместо в кошчето. Вярваме, че информационната кампания #ПромениКартинката може да промени нагласите в обществото към този глобален проблем, който по един или друг начин засяга всеки един от нас.“, споделя Диляна Якова, мениджър регулации и устойчиво развитие във Филип Морис България, на медийно събитие, посветено на настоящите и бъдещи инициативи на кампанията.

Пред гостите бе представена следващата инициатива на #ПромениКартинката. Кампанията продължава с призива „да променим картинката и в арт-кварталите на България“ - пространствата, които привличат с многообразието от дейности, посветени на изкуството, образованието и развитието на градската среда.

По време на събитието за първи път бе представен и вълнуващият видео проект на #ПромениКартинката и НАТФИЗ. 7 екипа от студенти 2-и курс в специалностите режисура, операторско майсторство, драматургия, монтаж, звук и продуцентство създадоха видеа, вдъхновени от информационната кампания и представиха глобалния проблем с неправилно изхвърлените цигарени фасове през призмата на изкуството, отправяйки апел за отговорно потребителско поведение.

Отляво - Диляна Якова, мениджър регулации и устойчиво развитие във Филип Морис България, д-р Христо Бонев, преподавател в специалност „Филмово и телевизионно продуцентство“ в НАТФИЗ, второкурсничка от филмовата академия

Част от студентите, както и ас. д-р Христо Бонев, преподавател в специалност „Филмово и телевизионно продуцентство“ в НАТФИЗ, бяха сред специалните гости на събитието. Щастливи от съвместната работа и крайния резултат, те споделиха, че креативното предизвикателство е вдъхновило всеки от екипите да представи проблема по възможно най-ангажиращ и докосващ възприятията на зрителите начин.

Лицата на кампанията

Въздействащите видеа провокираха мигновени реакции и предизвикаха дискусия между някои от популярните личности, прегърнали каузата на информационната кампания, сред които са писателят и радиоводещ Гери Турийска, група Остава, журналистът и радио водещ Ники Кънчев и PR експертът Ива Екимова.

„Не бива да неглижираме изхвърлянето на дори един цигарен фас неправилно. Личният пример е най-важен в мисията ни заедно да променим картинката“, споделиха Георги Георгиев и Боян Петков от група Остава, които са сред верните съмишленици на информационната кампания.

„Трябва да използваме трибуната си, за да говорим за значимите теми, които определят не само начина ни на живот, но и бъдещето на следващите поколения. Подкрепям кампанията #ПромениКартинката, защото вярвам, че можем да живеем в по-чист и красив свят, ако обединим усилия в изпълнение на тази цел“, допълни Гери Трурийска.

От старта си кампанията #ПромениКартинката привлича вниманието на обществото с различни инициативи. През лятото на 2021 г. бяха поставени въздействащи визии по 40 плажа на българското Черноморие, а през есента бяха организирани доброволчески акции по почистване в 5 български града: Пловдив, Благоевград, Варна, Бургас и Русе.

Част от изложбата пред Народния театър "Иван Вазов"

По време на почистванията близо 180 доброволци, над 50 служители на Филип Морис България, партньори и поддръжници от местните общини събраха общо 620 кг фасове и други отпадъци. На Световния ден за почистване на околната среда, 18 септември, пък бе открита и едномесечна изложба с информационни пана на #ПромениКартинката в Градската градина в Пловдив. Веднага след това изложбата се пренесе и в София в градинката на НДК, където атрактивните визии провокираха вниманието на минувачите.

Специално създадените видеа на #ПромениКартинката съвместно с НАТФИЗ могат да бъдат видени тук.

С фактите около глобалния проблем със замърсяването на околната среда с неправилно изхвърлени цигарени фасове можете да се запознаете на www.promenikartinkata.bg и на Facebook страницата на кампанията #ПромениКартинката.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови