Новият участък от софийското метро ще бъде открит днес с водосвет. Церемонията ще се проведе на метростанция „Мизия/Нов български университет“, която се намира в жк “Овча купел“ на ул.“Монтевидео“.
Новият участък е с дължина 4 км от жк „Красно село” през жк „Овча купел” до Околовръстен път при кв. „Горна баня” и има общо 4 метростанции - „Овча купел”, „Мизия/Нов български университет”, „Овча купел 2” и „Горна баня”. С пускането на тези 4 км от Линия 3 дължината на столичното метро става 52 км с 47 станции.
От 12 часа столичани и гостите на града ще могат да се возят по традиция безплатно в новия участък в рамките на утрешния ден.
Строителството на Етап 2 започна на 21 юли 2017 г. Това е един от двата етапа, който бе изпълнен в рамките на програмния период 2014-2020 т. с финансиране в размер на 102 млн.евро от Европейската комисия, от оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” - 66% от стойността на участъка, и 34% местно съфинансиране.
С новите 4 станции метрото ще превозва първоначално още около 25-30 000 пътника, а прогнозно в перспектива тяхната бройка ще нарастне на 45 000 пътници дневно. Далекоперспективната прогноза за пътникопотока в двата участъка с 12 станции е общо 105 хил. пътници, а на цялото метро почти 500 хил. дневно.
Големият бонус от стъпването на софийското метро в „Овча купел”, е че над 60 000 жители на кварталите „Овча купел” 1 и 2 и долната част на „Горна баня” за първи път ще почувстват реалната си близост до сърцето на града. За време до 12 минути, заедно с пристигащите от Перник и Радомир, ще могат да стигат до централната градска част.
Първата голяма придобивка от подземната железница е, че покрай изграждането й бе изцяло обновена за 4,8 млн. лева основната пътна артерия в квартала - бул. „Президент Линкълн”. Покрай строителството на метрото в „Овча купел” бе изградена за 1,3 млн. лв. през втората половина на 2019 г. и началото на 2020 г. нова улица в квартала – „Централна” с прилежащите й тротоари и осветление.
Заедно с пускането в експлоатация на четирите нови станции ще заработи и открит буферен паркинг до последната метроспирка при околовръстния път с „Горна баня”. Паркингът е ситуиран между бъдещото локално платно от разширението на Околовръстния път и бул. „Президент Линкълн”. Той е на три нива, свързани помежду си. Освен буферните паркинги до МС „Горна баня” и по ул. „Централна” бе изграден и трети до МС „Мизия/НБУ” на ул. „Монтевидео”. Заедно с него общо местата за паркиране в квартала са почти 700.
При последната станция на третата линия в кв. „Горна баня” бе изградена връзка с националната жп мрежа и жп спирка. По този начин се създадоха условия за удобна връзка на метрото с автомобилния и железопътен транспорт, а чрез Линия 1 и 2 с въздушния, което ще доведе до още по-ефективното развитие на интермодалността при превоза на пътници. На интермодалното съоръжение ще спират композициите, които се движат по направлението София-Перник-Радомир.
Обществените ползи от метрото в София ще достигнат: прогнозно далекоперспективно натоварване с пътници на Етап 1 и 2 на линията - над 105 хил.пътници на ден; интермоделни връзки с основни входни артерии в града, с националната ж.п. мрежа в кв.”Горна Баня”, а чрез първата и втората линия на метрото с аерогара София и Централна ж.п. гара; спестено време от пътувания – над 160 хил.човекочаса дневно на пътниците в сравнение с надземния транспорт; намаление на трафика по трасето на линиите - до 25%; намаление на броя на автомобилите в движение – над 105 хил.автомобила дневно и намаляване на вредните емисии във въздуха над София над 90 хил.т. годишно, уточняват от Столична община.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан: Преминаваме от военно време към ера на мир