"Вастон 2" е една от над 240 български компании за доставка на стоки, с които Лидл България работи. Сред основните продукти, които доставя, са пъстърва, сьомгова пъстърва, ципура, лаврак и различни замразени риби.
Фирмата е партньор на Лидл България за доставка на риба и рибни продукти повече от 12 г., през които успява да увеличи оборота си над три пъти. Освен значителен ръст, благодарение на съвместното партньорство, компанията изгражда изцяло нова производствена база в Костинброд с инвестиция от 3 млн. лв. Сдобива се и с панели за енергия, а опаковките стават по-леки.
Базата е изключително модерна. За да влезеш в нея, е необходимо подходящо облекло и калцуни. Съоръженията са нови и дават хляб на около 50 работници, ангажирани в почистването, претеглянето, опаковането и етикетирането на продуктите. Тя може да обработи по едно и също време различни видове риба.
Съоръжена е с камери за размразяването на продукта до необходимата температура при запазване на качествата на рибата. Работещите също са с бели екипи и се спазва стриктна хигиена на помещенията.
И още нещо - външните лица, които се допускат в базата, подписват декларация, че не боледуват в момента. Защо? В случай на предполагаема зараза в някое от халетата, ще бъдат уведомени веднага, макар че това е почти изключено при тези мерки засигурност.
"Израснахме заедно с Lidl на пазара в България. Разширяването на бизнеса на веригата в страната и необходимостта от все по-големи количества и разнообразие от продукти ни доведоха до решението да инвестираме над 3 млн. лв. в нова производствена база. Това ни позволява да работим по най-високи производствени стандарти и да осигуряваме на българския потребител качествена и свежа продукция при все по-голямо търсене на риба", заяви обясни съдружникът и управител на "Вастон 2" Христо Георгиев.
Двамата съдружници във "Вастон 2" Христо Георгиев и Албена Стефанова (отляво на дясно) и Любен Стойчев от "Стоково снабдяване" в Лидл България в новата база в Костинброд.
По изискване на Lidl, което важи за всички доставчици на продукти под собствени марки на веригата, фирмата е сертифицирана по IFS. За обикновения клиент това не говори нищо, но всъщност става дума за международно признат стандарт, с който компаниите за преработка и опаковане на храни гарантират високо качество и безопасност на своите процеси и продукти.
За качеството на рибата в Lidl допринася и мониторинговата програма Codex Verified, която следи качество, безопасност, свежест и чистота на продукта. Lidl е единствената компания на пазара с подобна мониторингова програма за рибата. В рамките на програмата рибните продукти подлежат на ежемесечни лабораторни изследвания по редица критерии, за част от които все още няма нормативни изисквания, но компанията следи превантивно.
"Работим с "Вастон 2" от самото начало на Lidl в България и сме заедно вече толкова години, защото имат значителен опит в търговията с риба, разполагат с изградени контакти с утвърдени доставчици по света, както и изключително добра логистика, която им позволява бързо и успешно да доставят за нас висококачествени продукти. Към момента те осигуряват за Lidl половината от артикулите, които предлагаме постоянно в асортимента, и 54% от оборота на рибата. Те са и една от компаниите, които се възползваха от възможността да изнасят в европейската търговска мрежа на Lidl", каза Любен Стойчев, който е част от екипа на "Стоково снабдяване" в Лидл България, където се грижи за доставките на прясно месо и риба.
Първият износ на "Вастон 2" съвместно с Лидл България е през 2016 г. първо в Гърция, а след това и в Румъния. За периода 2018-2020 г. износът, който компанията реализира, достига около 20% от оборота им.
По думите на Стойчев за 2022 г. ръстът на оборота между Лидл и "Вастон 2" е 8 млн. евро без ДДС. Веригата продължава да работи с над 40% от доставчиците, като през годините е създавал трайни взаимоотношения с такъв тип партньори. Най-продаваните риби от веригата са ципура и пъстърва.
Христо Георгиев обясни, че "Вастон 2" е създадена през 1993 г. с първоначален предмет на дейност търговия с риба и рибни продукти на едро и дребно. През годините се е развивала като предприятие за пакетаж и разфасовки, тъй като потреблението на риба и рибни продукти трайно и устойчиво расте. Една от причините е стремежът на хората да се хранят по-здравословно и балансирано.
По думите му търговията с риба е предизвикателство заради краткия си срок на годност на продукта от 10 дни. Затова трябва добре да се организира транспорта, обработката, пакетирането и стигането до крайния потребител. Целият процес е сложен и изисква изграждането на широка мрежа от производители. Поради географското разположение на България не е възможно да се осигури всякакъв вид риба. Затова фирмата е започнала да предлага размразена риба, която по качества не отстъпва на охладената, защото се използва специална технология и агрегати, контрол на температурата и пр.
Началото не е било никак лесно заради немският модел на работа на Лидл, спазването на условията на температурен режим, работа с акредитирана лаборатория и пр. Пакетирано също е било предизвикателство. Но през 2016 г. за пръв път пробиват на гръцкия пазар с охладена и изчистена пъстърва. Правят износ за Румъния - първо от пъстърва, а вече присъстват с 3 продукта.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
CAHDOKAH
ГЕРБ към ПП-ДБ: Не е правилно срещите да са през социалните мрежи и медиите
dolivo
Пулмолог: Слушайте любима музика, като ви нападне вирус, не духайте силно носа при хрема
dolivo
Руснаците се готвят за настъпление в района на Донецк
Анализи
Празнична украса на над 50 локации в София (снимки)