Лидл-България за заличените кръстове: Ние не правим рекламните материали

Последна промяна на 03 септември 2017 в 17:17 17436 13

Представителството на Лидл в България излезе с позиция относно противоречивата си рекламна кампания, в която хипермаркетът е заличил кръстове от снимки от опаковките на своите продукти.

"Лидл България многократно е доказвала с цялата си дейност дълбокото си уважение към българското историческо наследство, традиции, култура и религиозна идентичност", написа компанията във Фейсбук.

Заради кампанията си Лидл отнесе жестоки критики, дори на държавно ниво. В Чехия земеделският министър призова за бойкот на веригата.

Чешкият филиал също се извини за рекламата, казвайки, че не е искал да обиди никого.

Пълното изявление на Лидл-България:

Във връзка с реакциите, относно опаковки на продукти от гръцката седмица в магазини Lidl, компанията би искала официално да уточни, че екипът на Лидл България не е участвал в създаването на въпросните дизайни. Конкретните опаковки се разработват от международен екип и са унифицирани за всички държави, в които веригата оперира.

Към последните извинения, поднесени от страна на търговската верига на централно ниво и в различните държави, Лидл България, като българско дружество, изразява още по-силната си мотивация да поднесе своите искрени извинения. От встъпването си преди седем години в страната, Лидл България многократно е доказвала с цялата си дейност дълбокото си уважение към българското историческо наследство, традиции, култура и религиозна идентичност.

Бихме искали да уверим всички потребители, че приемаме повече от сериозно споделените коментари и реакции и сме напълно съгласни, че дори в глобалния свят е наложително международните компании да отчитат и уважават всички аспекти на културни, религиозни и други възприятия на потребителите. Затова Лидл България поема ангажимента да предаде коментарите и реакциите към централата на компанията в Германия и екипа, отговорен за създаване на дизайните на опаковките, за да бъде взето предвид при разработването на етикетите в бъдеще.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

1461

12

Крушата

04.09 2017 в 15:22

samael
04.09 2017 в 15:10

Амин братко шорошомол!

1461

10

Крушата

04.09 2017 в 14:28

"Конкретните опаковки се разработват от международен екип и са унифицирани за всички държави, в които веригата оперира."
Това си е сериозна дискриминация от страна на т.н. "международен екип"!
Значи, ако си християнин трябва да има кръст, мюсюлманин - полумесец, будист - добре охранен Буда и т.н. символ за всяко вяра. Липсата пък на какъвто и да е символ ясно показва, че ни третират като атеисти.
Е не е ли това сериозна обида за всички вярващи?

1094

8

дони

04.09 2017 в 12:07

Ами наслагайте на всички опаковки полумесеци тогава, за да спечелите арабските бежанци! Нвщастници!

14806

7

Victimized

04.09 2017 в 10:39

Умния сигурно бачка в Лидъл някво шефче, звучи персонално обиден. Ама той все пак е заклет демократ, а те са модерни и са също така атеисти, вярват в теоретичната физика и се кланят на Стивън Хокинг....аре ш викаш на някой друг....

1684

5

kibrito

04.09 2017 в 03:48

Ами и убиеца не си прави ножа или пистолета сам, но ги ползва. Lidl не прави рекламите, но се ползва от тях и от продуктите...

1211

4

Uzer2

03.09 2017 в 21:45

Тук е момента да си припомним житието на Св. мъченик Боян Енравота, княз Български...