Известни са победителите в конкурса 'Най-добър бизнес план на НПО' за 2019 година

OFFNews 16 февруари 2019 в 13:28 1856 0

На 16 февруари 2019 г. в Сердика Център се проведе тазгодишната церемония по награждаване на победителите в конкурса „Най-добър бизнес план на НПО“.

Събитието е част от програмата „Предприемачество за нестопански организации“ 2018/2019 на Български център за нестопанско право, реализирана с подкрепата на Фондация „Америка за България", в партньорство с УниКредит Булбанк и Telus International Europe.

Програмата се организира за осма поредна година с цел да оказва подкрепа на гражданските организации при развитието на свързана с мисията им стопанска дейност – за да бъдат по-устойчиви и независими и да постигат по-добро въздействие чрез работата си.

Церемонията се провежда в рамките на двудневния базар на социалните предприятия МАЛКОТО Е МНОГО: Пазарувай с кауза (16 и 17 февруари) в търговския център. В него участват социални предприятия от София и страната, някои от тях подкрепени в предходни издания на програмата. И конкурсът, и базарът са ежегодни инициативи на Български център за нестопанско право, насочени към създаването на стимулираща среда за предприемачество у нестопанските организации и, едновременно с това, към осигуряването на пространство, което да направи смисъла от тяхната дейност по-разпознаваем от хората.


Членовете на журито тази година бяха:

• Виктория Блажева (УниКредит Булбанк)
• Георги Бресковски (Микрофонд АД)
• Димитър Колев (Аксенчър България)
• Диана Трифонова (Фондация „Америка за България“)
• Кристина Иванова (Telus International Europe)
• Надя Обретенова (БНТ)

Всяка от отличените организации получи чек за 8 000 лв. А ето кои са те и с каква идея спечелиха сърцата на журито:

- Фондация „Нашите недоносени деца“ –допълнително оборудване на Семеен център „Малки чудеса“ и увеличаване обхвата на услугите чрез осигуряване на постоянна трудова заетост на специалисти

- Сдружение „Операция Плюшено Мече“ – брандиране и продажба на рекламни материали и стоки, приходите от които ще се инвестират в менторската програма на организацията за насърчаване развитието на талантливи деца и младежи. Стоките са брандирани с творби на участници в менторската програма.

- Фондация "Инициатива за социално израстване" (ISE) – производство и продажба на билкови арт продукти от естествени материали, изработени от уязвими групи жени - станали жертва на трафик и насилие, с увреждания, от ромски произход или бежанки. Те преминават през обучения и получават необходимата подкрепа за овластяване и независимост.

- WWF България - Разработване, дизайн, производство и разпространение на настолна игра, която освен интересна и занимателна, е и насърчаваща към устойчив начин на живот и бизнес.

- Сдружение "Бъдеще за децата" – изработване и декорация на бутикови сладки и бисквити. В създаването им участват младежи с интелектуални затруднения под различни форми на обучения и заетост.

Конкурсът е етап в цялостната програма „Предприемачество за нестопански организации“. В него участват организации, преминали специализирани обучения, чрез които са развили и надградили своите бизнес планове. Тази година за включване в програмата кандидатстваха 43 идеи за бизнес с кауза от цялата страна.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Историята на коледните лампички