Какви са потребителските навици при коледното пазаруване? Кои държави ще похарчат най-много по празниците и кои са най-желаните подаръци? Какъв процент от хората използват мобилно банкиране за пазаруване? На тези и още въпроси за потребителските навици преди празниците дава отговор ежегодния Коледен барометър на Фератум Груп.
Водещият международен доставчик на цифрови и мобилни технологии за финансови услуги – Фератум Груп, се допита до активните си потребители в 14 държави. В проучването за потреблението по празниците своите планове за Коледа споделиха на 31 000 домакинства.
Коледният барометър показва, че близо 21% от домакинствата по света планират да похарчат повече тази Коледа в сравнение с миналата година. 38% планират да похарчат по-малко, а 42% ще похарчат колкото миналата Коледа. Проучването показва изненадващи резултати. Някои страни са променили драстично навиците си за пазаруване по празниците в сравнение с предишни години. Тази година Бразилия е на първо място – 91% от месечния доход на населението, ще бъде похарчен по време на празниците. На второ място се нарежда Полша с около 36%, следвани от Австралия, Испания и Румъния, които са готови да похарчат около 34% от месечния си доход за празниците.
Кой пазарува онлайн?
Проучването отчете ръст при онлайн пазаруването тази година за Коледа. 38% от анкетираните в Обединеното кралство заявиха, че ще пазаруват онлайн. Респондентите от Холандия (30%) и Швеция (29%) ги следват плътно и се нареждат на второ и трето място, докато Естония и Хърватия ще продължат да се придържат към традиционното пазаруване.
Време със семейството?
64% от анкетираните клиенти на Фератум отчетоха като най-важно за тях времето по празниците, което ще прекарат със своите близки и приятели.
Новогодишни обещания
Повече време, прекарано със семейството и приятелите, и тази година е топ отговор сред респондентите (23%), следван от плановете за ремонт на дома (15%) и повече пътувания (12%).
Дрехи, лакомства и играчки ще бъдат най-масовите покупки тази година
31% от приходите на домакинствата ще бъдат похарчени за дрехи тази Коледа, показа проучването, 12% за лакомства и едва 11% за играчки. Почти всеки се вълнува от мода, което обяснява защо 12 от 14 страни са посочили, че ще похарчат най-много средства за дрехи и като цяло за пазаруване по време на коледните празници. Единственото изключение е Латвия, където анкетираните предпочитат да похарчат повече за посещения на спортни събития, и Полша, където най-много ще се пазаруват лакомства.
Пътувания
Бразилия, страната, която ще похарчи най-много за Коледа, е и начело на класацията за пътувания 31% от респондентите в южноамериканската държава ще похарчат най-много средства за пътешествия. Румъния и Австралия също са готови да похарчат повече за пътуване - близо 25% от бюджета си. 71% от респондентите в Швеция и 64% в Обединеното кралство и Норвегия са заявили, че предпочитат да плащат с карта по време на пътуване в чужбина.
Бъдещето е в мобилното банкиране
Тази година предпочитан метод за плащане за всички страни (67%), освен България (43%), е мобилното банкиране. Швеция и Холандия заемат първите места в тази класация, като близо 91% от анкетираните са заявили, че ще използват мобилно банкиране по време на празниците.
Скъпи хотели или Airbnb
Респондентите от Австралия и Канада са по-склонни да платят повече от 100 евро за нощувка в хотел, докато тези от Румъния и Естония по-скоро биха използвали услуги като Airbnb, когато пътуват в чужбина.
България
Коледният барометър отчете голяма разлика в резултатите на анкетираните българи спрямо тези от миналата година. Само 8% от месечния доход на домакинство ще бъде похарчен за забавления на семейството, в сравнение с миналата Коледа, когато сумата е била около 20%. 23% от бюджета на анкетираните българи ще бъде похарчен за пазаруване, 18% за пътувания, 13% за играчки, 12% за дрехи, а едва 8% за лакомства.
Как беше проведено проучването Коледен Барометър 2019?
• В проучването се включиха активни потребители на Фератум Груп в 14 страни чрез онлайн анкета. Доходите се посочват в местна валута, относителното коледно потребление се изчислява чрез съотношението на месечния разполагаем доход на семейството във всяка страна.
• В проучването участваха над 31 000 домакинства. Анкетираните са на възраст от 18 до 61 години, а 60% от участниците са жени. Средният нетен доход на участващите домакинства варира между 880 – 3836 евро. Средният брой членове на домакинство е 2.9 души.
• Като допълнение към демографските признаци на изследваните групи, респондентите бяха попитани какви са месечните им нетни доходи, колко планират да похарчат за Коледа, дали ще пътуват по време на празниците и дали ще използват услуги като Airbnb или мобилно банкиране, докато пътуват в чужбина.
•Доходите се посочват в местна валута. Отговорите са приравнени, за да отразяват покупателната способност на всяка страна. Резултатите от проучването са анонимни.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Октим
Пеевски и Кирил Петков си крещяха 5 минути на първия ред в парламента (видео, снимки)
user4eto
Пеевски и Кирил Петков си крещяха 5 минути на първия ред в парламента (видео, снимки)
Танас
В София има 33 555 платени паркоместа, ЦГМ са продали 36 001 винетни стикера за живущи в тях
jdravun
Калин Стоянов призна, че Пеевски е охраняван от НСО