

Учени съветват да слагаме повече олио или зехтин в салатата, защото така витамините се усвояват по-добре, съобщи "Интернешънъл бизнес таймс", цитиран от БТА.
Ефектът може да се постигне и с други източници на мазнини, като ядки и сирене. Оптималното количество е 32 гр мазнина, което е равно на две супени лъжици.
Мазнините подобряват усвояването на осем полезни съставки, сред които витамините А, Е и К, които предпазват от рак и подобряват зрението. При двойно количество мазнина се удвоява и усвояването на витамини.
Според предишни изследвания олиото подобрява усвояването на ликопена от доматите и бета-каротина от морковите.
Изследването за усвояването на хранителните съставки е извършено от учени от университета на Айова. Те са работили с 12 жени, като са им давали салати с 0, 2, 4, 8 или 32 гр соево олио, добавено към соса. Максимално усвояване на полезните съставки имало при 32 гр мазнина.
Следете новините ни в :



























Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Две медии в САЩ съдят Тръмп заради платения достъп до публикациите му в Трут Соушъл
Путин се готви да мобилизира още стотици хиляди руснаци, обяви Зеленски
Путин се готви да мобилизира още стотици хиляди руснаци, обяви Зеленски
Преди съвместните учения на Вашингтон и Сеул: Пхенян отново изпробва балистична ракета