Quantcast

Смъртта на любовта в социалните мрежи на „Панама“

Камелия Тавитян Последна промяна на 15 март 2016 в 17:20 6959 0

Кадър от "Панама".

Новият филм на младия сръбски режисьор Павле Вукович е дързък, суров и откровен, част от официалната селекция на фестивала в Кан за 2015 година. В него виждаме как социалните мрежи остават само „мрежи“, а доверието между хората се превръща в нещо невъзможно. Основният въпрос е дали и защо в наши дни е страшно да обичаш, на който Вукович отговаря с „Панама“.

„Панама“ е антилюбовна история. Героите се опитват да избягат от любовта и да я измамят, но егото и чувството за притежание на другия надделява и „отворената връзка“ на главните персонажи се превръща в тясна, задушаваща връзка или направо възел.

Къде е границата между секса и чувствата? Тук тя е прекрачена напук на илюзорния контрол, който им се иска да имат. Интересната метаморфоза се развива пред очите на зрителя, придружена от много страст и ревност, които правят филма разкрепостен и предизвикващ. Вечно недостъпни един за друг, главните герои изтезават себе си. Може да се каже, че те дори нямат много общо освен секса, но са зависими един от друг, което може би е само обсебващо желание или пък все пак е любов... Модерният човек е излъган, заснет, после качен в интернет и свалил всичките си задръжки – продаден. Ето това ни казва „Панама“.

Увредени, неспособни да се доверяваме и да се разкриваме един пред друг, залостени зад профили със снимки и любими места, които живеят вместо нас. Понякога губим себе си онлайн, губим любовта си заради съмнението. Вероятно, гледайки го, ще се зачудите защо хората усложняват сами отношенията си.

Малко разтуха от тежката история ни дава и втората сюжетна линия във филма - тази на приятеля на главния герой. Тя е по-хумористична и вкарва чувство за лекота, превръщайки се в контрапункт на сериозните въпроси, които филмът повдига. 

В съвсем реалистичния сюжет на лентата някои от зрителите може и да се припознаят, което макар да не е приятно изживяване, със сигурност ще бъде отрезвяващо. Освен това сръбският език добавя още цвят в така натурално откровения филм, на който липсват нежни думи и фалшивост. „Панама“ е актуална и директна творба, създаваща усещането не за филм, а за реален откъс от нечий живот.

Можете да го гледате на следните дати:

- 16.03: Cinema City Mall of Sofia, 19:00;
- 17.03: Одеон, 20:45;
- 19.03: Cinema City Mall of Sofia,, 19:00;
- 20.03: Люмиер, 14:00;
- 24.03: Културен център на СУ, 19:30;
- 25.03: Културен център “G8”, 21:30;
- 30.03: Културен център “G8”, 21:15;
- 31.03: Euro Cinema, 19:15.