Близо 38% от 180 национални медии са изпълнили изискванията да обявят тарифите за платеното отразяване на предизборната кампания.
Това отчетоха от "Прозрачност без граници" по време на заседанието на Изборния борд към МС.
Законовото изискване за медиите да обявят тарифите си за реклама на политически субкети по време на кампания е това да бъде направено до 26 август. В сравнение с предходни години има спад в тенденцията.
Най-големите български телевизии не са си публикували договорите, каквото е изискването, обяви Антоанета Цонева от Института за развитие на пубичната среда. Анализът на организацията показва, че традиционно вестниците "Монитор" и "Телеграф" две поредни кампании не публикуват нито тарифите си, нито договорите с партиите.
По думите ѝ за миналите избори партиите са налели общо 6.3 млн. лв. в медиите за отразяване на кампанията, като едва 530 хил. лв. от тези пари са от държавните медийни пакети. От тези пари близо 42% са отишли в БНТ и 27% в частни телевизии.
Председателят на СЕМ Георги Лозанов обясни, че се прави мониторинг на медиите и следи дали публикуват договорите и тарифите си. Медийният регулатор ще изготви списък с мадиите които не са спазили изискването в закона и не са се отчели с тарифите си. Според изискванията на ЦИК това е трябвало да стане до 26 август.
От Гражданска инициатива за свободни и демократични избори (ГИСДИ) обобщиха, че има медии, които публикуват в резюме договорите си с партиите, но от тях не става ясно какви са условията, дори и с кои партии са сключени самите договори.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
КТ ''Подкрепа'' предлага промяна на данъчна и осигурителна система
Ловец простреля 22-годишен младеж край Самоков
Влак прегази двама работници на релсите (обновена)
Влак прегази двама работници на релсите (обновена)