Евродепутатът Радан Кънев реагира на обвиненията, че е внесъл петиция в Европарламента срещу строителството на автомагистрала "Струма".
В Европейския парламент има петиция от местни хора в Кресна, но нито аз ги познавам, нито те са ме търсили. Петицията не засяга околната среда, а призовава за защита на дребния бизнес, обясни десният политик във фейсбук профила си.
Според него проектът за аутобана наистина е пред провал, за който е отговорен министър-председателят Бойко Борисов.
Радан Кънев е категоричен, че строителството на магистрала "Струма" в Кресненското дефиле не е одобрено от Еврокомисията, тъй като в Брюксел са установили много пропуски и дефекти, както и съмнения за финансови злоупотреби.
Само преди два дни в Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) бе избран изпълнител на едното платно на аутобана. Печелившият консорциум е с водещ партньор бившата "Агромах", а цената - меко казано смущаваща - 600 милиона лева за 13,2 километровото трасе. Това е нов рекорд за скъпотия при пътното строителство у нас, тъй като сметката излиза по 45,45 милиона лева на километър асфалт.
Ето и цялата позиция на Радан Кънев:
Борисов да не намесва името ми в собствения си провал да осигури и обезпечи финансово проекта за АМ „Струма“, важен за всички българи.
В Европейския парламент има петиция от местни хора в Кресна, но нито аз ги познавам, нито те са ме търсили. Петицията не засяга околната среда, а призовава за защита на дребния бизнес – тема, която е важна и чувствителна за нас от център-дясното. В интерес на България е тази петиция да бъде разгледана бързо, за да бъде дадена правна сигурност за труда на предприемчивите български граждани.
1) Петициите в Европейския парламент не могат да спрат одобрен проект. Проблемът с АМ „Струма“ няма нищо общо с петициите.
2) Проблемът на АМ „Струма“ е, че не е одобрен.
3) А не е одобрен, защото има много пропуски и дефекти:
Европейската комисия каза на Борисов, че с АМ „Струма“ проблемите не са само с екологията:
- Оценката за въздействие върху околната среда (ОВОС) не отговаря на проекта;
- Завишаването на разходите по проекта създават съмнение за злоупотреба с финансовите средства;
- Безопасността на водачите и пътниците не е гарантирана, дори напротив. Вкарването на високоскоростен път в трасе с толкова завои създава риск за увеличаване на жертвите;
- Жителите на Кресна ще станат жертва на постоянния стрес през града им да минава натоварена автомагистрала.
Ясно е, че Борисов не може да преглътне и това, че разобличих тайните им схеми да се сговорят за данък върху самолетните билети с държави, които имат обратен на българския интерес.
Нека свиква - това ми е работата. Да разобличавам и критикувам глупави и вредни решения. И да предлагам и налагам разумни и конструктивни алтернативи.
Вместо да отговори на проблемите и въпросите, Борисов създава фалшиви новини, заблуждава българските граждани и търси изкупителна жертва, която да е виновна за собствената му управленска немощ...
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
12621
1
19.11 2019 в 04:26
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара