Quantcast

Първа копка на Северната скоростната тангента (снимки)

OFFNews Последна промяна на 18 февруари 2015 в 08:04 17541 2

Първа копка на Северната скоростната тангента

Започва строителството на Северната скоростна тангента на София. Днес ще бъде направена първата копка на северната дъга, която трябва да скъси и свърже важни пътни възли.

Тя ще бъде дълга 16 и половина километра и ще свързва магистралите "Тракия" и "Хемус", пътя Калотина-София и София-Бургас. Цената на проекта е 180 милиона лева. 

Освен това, през това място ще се осъществява и трафикът от и за Гърция, Румъния, Македония и Сърбия. Строителството на северната дъга беше отлагано многократно заради проблеми с отчуждаването на земи.

Първа копка на Северната скоростната тангента. Снимка: Сергей Антонов.

За да се отпуши строителството на Северната скоростна тангента, Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) започна да сключва съдебни споразумения със собствениците на имоти, предвидени за отчуждаване. С решение на правителството на АПИ беше дадена възможност да проведе преговори за сключване на съдебни споразумения със собствениците на имоти, които са обжалвали размера на определеното парично обезщетение или нямат влезли в сила съдебни актове.

Първа копка на Северната скоростната тангента. Снимка: Сергей Антонов.

Имотите бяха отчуждени през 2013 г., но повечето от собствениците им не приеха определената цена и срещу решението са образувани около 360 административни дела. Те са насрочени за разглеждане в периода март-ноември 2015 г., което поставя под риск изпълнението на проекта, чийто срок на завършване е 31 октомври 2015 г.

Първа копка на Северната скоростната тангента. Снимка: Сергей Антонов.

Сключването на съдебни споразумения между страните по образуваните дела ще доведе до прекратяването им и започване на строително-монтажните работи по обекта.

Първа копка на Северната скоростната тангента. Снимка: Сергей Антонов.

Изпълнител на проекта е консорциум „ХПВС-ССТ“, в който участват: „Хидрострой“ АД, „Пътни строежи Велико Търново“ АД, „Пътинженерингстрой“ АД, „Пътстрой Бургас“ ЕООД и „Водстрой 98“ АД. Стойността на договора за проектиране и строителство е 180 млн. лв. с ДДС. Строителният надзор ще осъществи Обединение „СЖС ТЕХНОС - СЖС БЪЛГАРИЯ“, в което са: „СЖС България“ ЕООД, гр. София и „СЖС Технос С.А.“, Испания. Техният договор е за 882 хил. лв. с ДДС.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

18.02 2015 в 17:39

Методи, тангентата, ще свърже изходите на автомагистрали „Тракия“ и “Хемус„ със бъдещата автомагистрала „Калотина„.

18.02 2015 в 15:54

Само не разбрах, как точно тази тангента ще свърже магистралите "Тракия" и "Хемус"... Може би имат предвид "Люлин" и "Хемус"?