Пандемията от коронавирус продължава да затваря заводи у нас - днес стана ясно за затваряне на някои от най-големите фирми за корабостроене, както и поддоставчиците за автомобилостроене в България. Новината съобщи Българската браншова камара - Машиностроене (ББКМ).
Сред тях е "Линамар България", която има завод в Русе. Първоначално предприятието обяви, че ще спре работа от 6 до 10 април, но вчера стана ясно, че спирането ще влезе в сила още на 30 март.
Фирмата "ВИТТЕ Аутомотив", която също има предприятие в Русе, ще пусне 30% от служителите си в отпуск между между 16 и 20 март. От 23 до 27 март ще бъдат пуснати и други 30%, а до 30 март спира цялото производство за две седмици.
Компанията посочва, че европейските производители и доставчици на автомобили вече са спрели работа. От друга страна, предприятието изпитва трудност да осигури безопасността на работещите.
"Опасенията на ръководството са, че китайските поддоставчици възстановяват производството си, а поддоставчиците (конкуренти) от Мексико не са спирали работа и вероятността да бъдат изместени от тях е много голяма", се посочва в изявлението.
От ББКМ съобщават и за друга ключова фирма, която временно спира работа в двата си завода за две седмици заради извънредното положение и временното спиране на производството в заводите на клиентите им.
"Язаки" вече съобщи, че спира дейност в Сливен и Димитровград, както и че ще намали производството си в Ямбол.
Проблеми има и в корабостроенето. "Бургаска корабостроителница" остава без работа, въпреки договорите си с Русия, а причината за това е, че руските специалисти не могат да дойдат в България. Договорите за ремонт не са прекратени, но изпълнението им се отлага във времето. Сроковете за доставка на материалите от западните страни също се забавят и вместо за 10-12 дни те стават за 20-25 дни.
Най-големият кораборемонтен завод "Одесос" в момента довърша ремонта на кораб, но не е ясно кога ще пристигнат другите кораби за ремонт, за които има договор.
"Корабно машиностроене" във Варна спира работата си за две седмици, защото не може да изнесе продукцията си за Италия.
От ББКМ подчертават, че ситуацията е тежка и в редица фирми от други подсектори на машиностроенето.
Вчера стана известно, че най-крупният работодател у нас - оръженият завод "Арсенал" в Казанлък, освобождава 2000 от общо 7000 свои служители.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Октим
Само ''Възраждане'' и МЕЧ се срещнаха с БСП
Октим
Георги Лозанов: Заживяваме в обратна дискриминация и диктат на малцинствата
динозавър
Борисов: Оттеглям кандидатурата си за премиер, ще върна мандата веднага
Джендо Джедев
АКФ: Държавата се е отказала от 26 млн. лв. неустойки за проваления проект за разширяване на 'Чирен' (видео)