На ползу роду: Джи Пи едвам се съгласи да вземе едни 185 млн. лв. за тунела в Кресненското дефиле

Последна промяна на 12 февруари 2019 в 16:45 3273 4

Строителната компания Джи Пи Груп внесе разяснения по повод избора си за изпълнител на проектирането и строителството на тунел Железница в участъка на магистрала Струма в Кресненското дефиле.

От позицията на фирмата излиза, че дружеството, което бе в главната роля в скандала "Джи Пи Гейт", едва ли не "на ползу роду" са се жертвали да вземат многомилионния договор (над 185 млн. лева без ДДС) само и само за да няма толкова много жертви по пътищата у нас.

Ето какво заявяват от Джи Пи:

"Като компания, която винаги е работила в интерес на българското общество и възможността за подобряване на инфраструктурата на България, осъзнаваме, че забавата в изграждането на посочените участъци на АМ „Струма“ е предпоставка за още тежки катастрофи, голям брой загинали и ранени. Дневно по този международен път минават над 20 хиляди моторни превозни средства. С оглед създалата се ситуация - скъсените срокове и възможността изграждането на този мащабен проект да бъде провалено, управителният съвет на "Джи Пи Груп" АД се съобрази със законодателството и изпълни задълженията си, като сключи договор за изграждането на тунел "Железница".

От компанията обясняват още, че миналата есен са обявили решение да се оттеглят "заради обществения интерес и манипулативната обстановка, която се опитваше да отъждестви граденото десетки години име на компанията в строителния бранш с престъпни квалификации".

Изборът на "Джи Пи Груп" за изпълнител на мегапроекта за тунела влиза в противоречие и с изявленията на премиера Бойко Борисов.

В разгара на аферата, разкрита от разследващия сайт Биволъ, министър-председателят упорито твърдеше, че „Джи Пи Груп” ще бъде извадена от всички поръчки с европейски и бюджетни средства. 

А думите му, както виждаме, се оказа, че нямат никаква връзка с действителността.

Нещо повече, само преди броени дни "Джи Пи" се оказа основен фаворит за изграждането на сигнализационна система по жп линията Пловдив-Бургас. А това е проект на НКЖИ за още близо 200 милиона лева.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

4787

4

мнение от IP

13.02 2019 в 07:54

Ако някой е повярвал, че се отказва трябва да е бил на възраст под 3 години.

1036

3

Стърголета

12.02 2019 в 21:20

Сатанизираните, нали се бяхте отказали "уж" от всичките държавни поръчки. Кво стана бе, писна ви да се отказвате ли?

1013

2

Ivan Bojkov

12.02 2019 в 21:12

а колко ще останат като си плати...

749

1

ЛАФЪРДИЕВ

12.02 2019 в 17:40

Е как ли пък не.. Ша са откаже..
Та туй са къде 12-13 пъти повече пари за 2 клм от 25 клм тунел ЛАЕРДАЛ, дет норвежците си построиха..
Разликата.. А тук ша крадем от ЕВРОпарите..
А глупавите норвежци с пари от бюджета са си го построили.. С мисъл за и контрол от данъкоплатците..