Лобистка поправка, която е в интерес само на най-големите компании превозвачи у нас, е пуснало за обществено обсъждане Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Според новите текстове в наредбата за тол таксите най-големите фирми, които най-много ползват пътищата у нас, и, естествено - най-много ги рушат, ще плащат драстично по-ниски такси за преминаване.
Според проекта товарните автомобили и автобуси, които на месец изминават между 4000 км и 5999 км по платените пътища в страната, ще плащат 30% по-ниска тол такса. В случай че превозните средства на съответната компания са изминали минимум 6000 км по платените пътища в страната за месец, таксата пада с цели 50 процента.
Подобно редуциране на плащанията е напълно неизгодно за държавния бюджет. Тол таксите в България и без друго са едни от най-ниските не само в Европейския съюз, но дори и в редица европейски страни, които са извън общността. Мярката е в пълно противоречие и с политиките на Брюксел, които ясно регламентират, че за използване на пътищата трябва да плащат най-много тези, които най-много ги рушат. Идеята е разходите да се покриват не от леките коли на гражданите, а от тежкотоварния трафик.
Проектопромените в тарифата възмутиха бившия министър на регионалното развитие Гроздан Караджов, който сега е депутат от ИТН.
Според него предложението за намаляване на тол таксите за тежкотоварни камиони със задна дата от 1 юли 2023 г. е толкова скандално, че ще доведе не само до по-лоши пътища и по-малко пари в бюджета, но и до санкции от ЕК.
"Всъщност логика има - рушветът винаги ще излезе на фирмите по-евтино от това да си платят дължимите такси", коментира Караджов.
Според него става дума за откровен лобизъм и корупция.
"Има съвсем ясни европейски регламенти по въпроса. И до ЕК комисия вече е отправено запитване и то от това правителство дали подобни повишения противоречат на европейското законодателство. Отговорът на Брюксел е категоричен - да! В писмото от ЕК от 18.07.2023 г. по този повод изрично пише, че намалението на таксата за инфраструктура не трябва да надвишава 13% от инфраструктурната такса, плащана от еквивалентни превозни средства, които не отговарят на условията за това. Следователно намаление от 30%, още повече 50%, е в категорично нарушение на директивата", категоричен е бившият регионален министър.

























Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
-4000
2
31.08 2023 в 21:58
24468
1
31.08 2023 в 20:11
ми няма бизнес
ама че късогледство
Pornhub разкри руската братушка: Гледат основно трансджендър порно
Насилник крещял на жена си, докато я пребива: Аз казах ли ти, че ако ме излъжеш, ще те убия
''Зелено движение'' предлага намаляване на възрастта за гласуване от 18 на 16 години
''Зелено движение'' предлага намаляване на възрастта за гласуване от 18 на 16 години
Американски посланик: Европа има нужда от електрошок, много харчи
Терзиев ще чисти в Люлин в събота: Омръзна ми, на кмета на района все някой друг му е виновен