Делегация на Китайския съвет за насърчаване на международна търговия (КСНМТ) от провинция Дзъндзян, както и местни власти от град Нинбо се срещна в София с представители на българския бизнес. Събитието под наслов "Обмен на възможности и добри практики за развитие на икономиката и бъдещето сътрудничество" е организирано от Българо-китайската камара за индустриално развитие (БККИР) в сътрудничество с Българската стопанска камара и има за цел насърчаване на външната търговия, използване на чуждестранни инвестиции, въвеждане на съвременни чужди технологии, икономическо и технологично сътрудничество в рамките на Насоките на Суджоу за сътрудничество между Китай и Централна и Източна Европа. Срещата бе открита от председателя на БККИР Десислава Дончева.
Пред 12-членната китайска делегация българските представители презентираха дейностите на Българо-китайската камара за индустриално развитие (БККИР) и Българската стопанска камара, както и възможностите за развитие на бизнес у нас. На гостите бяха представени и български компании за производство на вино и розово масло.
Хуанг Ксиаонинг, вицепрезидент на провинциалния комитет на КСНМТ в Джъдзян
От своя страна китайските делегати представиха възможностите, които предлага провинция Джъдзян със своето население от 55 млн. души и в частност развиващият се пристанищен град Нинбо с 7,8 млн. жители. Ръководители на три големи китайски компании изнесоха презентации за дейността им пред представителите на българския бизнес.
Говорихме с някои от тях за нагласата им към България, оценката им за пазара, възможностите и трудностите, които поднася страната ни.
Куан Тияниън (вдясно) представя компанията си Zheijang U Trade Supply Chain
Куан Тияниън е заместник генерален мениджър на компания, занимаваща се с услуги като снабдяване, дизайн на продукти, пакетиране, финансови услуги и съдействие при бизнес визити в Китай. Споделя, че това е първото й посещение в България. Oсновна причина за насочване към страната ни е фактът, че вижда пазар за висококачествени китайски стоки, особено технологични продукти. Освен това казва, че България е врата към Европа. На въпроса какви предизвикателства вижда в работа с български партньори отбелязва шеговито на първо място езиковата бариера. Има притесненията и за плащанията. Мениджърката усеща и голяма разлика в начина, по който работят хората в двете страни: "Ние в Китай работим усърдно. Работим много, от 7 до 20 ч. Можем да го правим, но може би в България и цяла Европа хората предпочитат да се забавляват и да се наслаждават на почивките". Съпоставяйки европейския пазар с българския, Тияниън отбелязва, че изискванията за качество на Стария континент като цяло са високи, както и цените. В България обаче наблюдава по-ниски стандарти и следователно цени, но все пак надвишаващи тези в Китай.
Цао Джиан, генерален мениджър на Yiwu Ctc Imp & Exp Co Ltd
Друг китайска делегат е Цао Джиан, генерален мениджър на фирма за внос и износ на продукти, технологии и услуги. В България е заради интереса на компанията към български стоки като вино и розово масло, както и към страната ни като туристическа дестинация. Би искал да привлече и български туристи към Китай. Припомня за приятелството между двете държави преди 1989 г. и казва, че вижда много възможности за развитие у нас и след промените. На въпроса с какво си обяснява икономическия растеж на Китай, превърнал страната в суперсила, той отговоря, че отдава всичко на висококачествени продукти на ниски цени, произведени благодарение на високия професионализъм и евтината работна ръка.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара
Koel
Банан, залепен с тиксо за стена, се продаде за 6,2 млн. долара