Quantcast

Каним Китай да ни построи "Хемус", тунел под Шипка, плюс още магистрали и жп линии

OFFNews Последна промяна на 26 септември 2016 в 20:13 16200 6

„Готови сме да обсъждаме участието на китайски компании в реализирането на проекти в областта на инфраструктурата, транспорта, енергетиката“. Това каза заместник-министърът на икономиката Любен Петров в приветствието си към участниците в Шестнадесетата сесия на българо-китайската Междуправителствена смесена комисия за икономическо сътрудничество, която се провежда в София.

Съпредседатели на Комисията са Джан Сянчън, заместник-представител на Китай по въпросите на международната търговия (с ранг заместник-министър) и Любен Петров, заместник-министър на икономиката на България.

В периода след провеждането на последната сесия на Смесената комисия през 2014 г. китайските инвестиции у нас са се разширили най-вече в областта на селското стопанство и производството на фуражи.

„В напреднал етап на договаряне са проекти за създаване на два завода в Китай за производство на кисело мляко. Работи се по проекти за създаване у нас на предприятие за производство на олио, на смесено предприятие за електрически автомобили, на смесено предприятие за асемблиране на скоростни влакове, като проектите са в начален етап на проучване“, уточни заместник-министър Петров.

Той изрази увереност, че в резултат на заседанието ще бъдат набелязани конкретни мерки, за да се превърнат идеите в реални договорености между двете страни.

Заместник-министър Петров е предложил на високотехнологични китайски компании да влязат в първия научно-технологичен парк в България – „София Тех Парк“.

В транспортния сектор българската страна е оферирала Пекин да инвестира в пътни и жп проекти, които биха могли да допринесат за постигането на надеждност и непрекъснатост на товарните превози от Китай към Европа през България. Това са изграждане на пътните направления „Хемус“, „София – Калотина“, „Видин – Ботевград“, „Русе–Велико Търново“ (с възможно продължение до Свиленград), скоростен път „Черно море“, „Рила“ и тунела под връх Шипка. Проектите са в различна степен на проектна готовност и се търсят алтернативни варианти за финансиране без държавна гаранция, като една такава възможност е публично-частното партньорство.

Представените железопътни проекти са свързани с модернизацията на инфраструктурата в направленията Русе – Варна, София – Перник – Радомир, Радомир – Гюешево, Русе – Димитровград, Карнобат – Синдел. Представен бе и проектът за изграждане на Интермодален терминал в гр. Варна, както и бе представена кратка информация във връзка със случващото се в областта на концесионирането на обекти от транспортния сектор.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

8142

4

ad a

26.09 2016 в 23:07

Ама как Китай бе?! А фирмите на нашите хора какво ще работят?

73928

3

El Commandante

26.09 2016 в 21:20

Е как така китайци, като от тях няма да може да се краде?
Не работят така инфраструктурните проекти в България, друг е модуса операнди тук...

25215

1

Лопе де Вега

26.09 2016 в 20:44

Най-после и на правителствено равнище започнаха да приемат много пъти повтаряното от г-н- Професора и от мен - да идват китайците, щото иначе си е .... мамата! Приятно е да те чуят, не ли?

Поздрав!