Опасност от нефтен разлив в Дунав

Последна промяна на 20 ноември 2012 в 13:51 1133 1

Потъналият край Русе кораб. Снимка БГНЕС
Потъналият край Русе кораб. Снимка БГНЕС

За опасност от петролен разлив предупредиха от Речна администрация, след като в Дунав край Русе потъна товарен кораб.

Корабът "Феритоп 1" потъна на 9 ноември при разтоварване на дървени трупи.  Водолазни екипи установили, че в резултат на потъването в реката са се появили мазни петна от нефтопродукти от машинното отделение на кораба. Веднага са били взети мерки срещу замърсяването по реката.

Той и ще бъде нарязан на скрап, без да се мести от мястото на потъване. Това обаче ще стане едва когато нивото на реката спадне и се източи горивото от 20 000 литра в горивния танк.

"Целта ни е да не се допусне изтичане на нефтопродукти и това е първото, което следим в хода на останалата операция за изваждане на горивото – за да не се допусне разлив. Все още нямаме техническо решение как точно ще го извадим, обсъждат се няколко възможности. Предписанията са корабът да не се пипа от мястото, където се намира. Той ще бъде нарязан в лимана, защото при преместването му има опасност да потъне по средата на лимана и да бъде затворено пристанището", заяви кап. Иванов, цитиран от bTV.

Корабът "Феритоп 1" на русенската фирма "Гораинвест" е бил натоварен с дърва и е пътувал от Бръшлен към Русе. По думите на екипажа, преди да влезе в лимана, е усетил удар по корпуса на кораба с предмет под водата. Не са били установени пробойни и са продължили пътя си. По време на разтоварването корабът е започнал да потъва.

 В Дунав вече има изплували нефтопродукти от трюмовете и машинното отделение. В момента се насипват дървени стърготини, които да предотвратят замърсяването. За да не стане инцидент, корабът няма да се мести, а ще се нареже за скрап на място, когато водите станат ниски. При спасителната операция се е пречупил на две и вече не може да се ползва.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

20.11 2012 в 14:01

Интересно, как точно е направена проверката за пробойни и в какво точно се е ударило съдчето?