Три неща, които никога не бива да правите с колата си

OFFNews Последна промяна на 10 март 2020 в 14:49 558 0

Колата може да е нещо като ваш втори дом, особено ако работата ви е свързана с често шофиране. Или пък просто толкова я обичате и разчитате на нея, че не може да си позволите да останете и ден без нея.

Ако целта ви е да поддържате колата си в отлична форма, трябва да разчитате и на качествени авточасти, когато се налага. Мястото, от което може да вземете такива Топ Кар авточасти. В посочения онлайн магазин може да намерите най – качествените модели и изключително разнообразие от марки.

Но, както знаете, превенцията е най – добрата защита, затова, ако искате да поддържате автомобила си в топ форма, дори не помисляйте да правите някое от следващите неща или ще съжалявате за това.

Никога не пренадувайте гумите, за да „постигнете по-добър пробег“

Интернет е препълнен с отзиви от хора, които твърдят, че са увеличили пробега си просто като надуват гумите си до максималното налягане, посочено на страничната стена. Това, което не ви казват, е, че това може да доведе до по – лоша возия, преждевременното износване на гумите, по-дълъг спирачен път и по-големите разходи за ремонт поради износени компоненти на окачването.

Препоръчителното налягане в гумите за вашия автомобил е посочено ясно и се основава на теглото на автомобила, заедно с най-доброто възможно управление. Надуването на гумите ви до максималното налягане, посочено върху гумата, е добре, ако карате тежък товар. Но трябва да намалите налягането в гумите до препоръчаното налягане, след като свалите товара. Нормалното натоварване на свръхнадути гуми намалява съпротивлението при търкаляне и това може да увеличи леко пробега ви.

Това означава, че имате по-малко контакт с пътя, което намалява сцеплението. Това от своя страна увеличава спирачния път, кара гумите да се хлъзгат и намаляват живота на гумата. Много по-твърдите гуми също поглъщат по-малко ударни вибрации и водят до по-груба возия. Още по-лошото е, че допълнителният удар на гумата износва окачването на колата, амортисьорите, пружините, шарнирните връзки и контролните рамена на автомобила много по-бързо. Всяка печалба от пробег, която получавате от намаленото съпротивление, е повече за сметка на намалените коефициенти на безопасност и увеличените разходи за ремонт на окачването.

Никога не използвайте грешен охлаждащ агент / антифриз

Независимо дали правите собствена смяна на охладителната система или просто допълвате охлаждащата си течност след ремонт, използването на подходящата охлаждаща течност е от решаващо значение за живота на двигателя на вашия автомобил и всички компоненти на охладителната система. Препоръчителната охлаждаща течност за вашия автомобил е посочена в ръководството на колата.

Ако използвате грешна охлаждаща течност или смесите два различни вида охлаждаща течност, всъщност можете да предизвикате повреда във водната помпа, радиатора, нагревателни тръби и повреда в сърцевината на нагревателя. Това е така, защото веществата, които блокират корозията са проектирани така, че да са съвместими със специфичните метали, използвани в двигателя и охлаждащата система.

Течностите, които използвате трябва да са съвместими с видовете пластмаса и гума, използвани в уплътнения и тръби на вашия двигател. Ако смесвате охлаждащи течности, корозионните инхибитори в един тип охлаждаща течност могат да бъдат несъвместими с пакета с добавки на охлаждащата течност, който вече е в колата ви. Това може да повреди пластмасовите и гумените уплътнения. И ако в началото не усетите проблем, когато се налага нова смяна, ще забележите, че има проблем.

Ако не можете да намерите точната охлаждаща течност за вашия двигател в магазин за авточасти, попитайте в Топ Кар авточасти.

Никога не смесвайте спирачна течност и течност за кормилно управление

Двете бутилки може много да си приличат, затова внимавайте да не сбъркате сместа за спирачна течност със сместа за кормилно управление. Ако сложите грешна течност към вашия хидравличен волан или спирачна система, ремонтът лесно може да струва много пари. Течността на хидравличния волан надува уплътненията в спирачната система, причинявайки повреда на спирачката.

За да поправи грешката, майстор трябва да възстанови или подмени главния цилиндър, шублерите, цилиндрите на колелата и пропорционалния клапан. Понякога дори им се налага да заменят скъпи ABS компоненти. Изливането на спирачна течност във вашия резервоар с кормилно управление е също толкова вредно, тъй като спирачната течност не е смазка, така че причинява повреда на помпата и кормилната уредба. Винаги проверявайте отново, преди да напълните резервоарите за спирачки или сервоуправления.