Представиха прототип на българска електрическа хиперкола с 5221 конски сили

Alieno Sentiero обещава скорост над 584 км/ч

Христомир Николов 14 октомври 2024 в 15:40 26609 14

Alieno Sentiero

Снимка Атанас Марков, Eurica.me

Alieno Sentiero

В китното родопоско селце Слащен близо до границата ни с Гърция се състоя необичайно събитие - премиерата на бъдещ български електрически хиперавтомобил. Прототипът, наречен Alieno Sentiero, е дело на предприемача Ахмед Мерчев и екипа му, като е плод на дългогодишна развойна дейност и обещава епохални технически данни.

За проекта Alieno, или по-скоро проектите за електрически спортни коли, се знаеше от години, но сега за пръв път едноименната компания показва физически прототип. Правим уточнението, че това е първоначален прототип, който няма задвижваща система, а показва само евентуалната визия на бъдещ сериен модел. И определено следва агресивния дизайн, който може би сте виждали на скици и рендери до момента.

Представеният прототип на Alieno Sentiero е едноместен, като на следващ етап ще се появи и двуместна модификация, която пък на свой ред ще бъде последвана от предпроизводствени машини, които ще имат и функционираща задвижваща система на електричество.

От Alieno заявяват, че най-мощната версия на бъдещия болид ще има умопомрачителна максимална мощност от 5221 конски сили и теоретично ще може да постигне максимална скорост от над 584 километра в час. Също толкова умопомрачителна ще е и цената на хиперколата - достигаща до 4,3 милиона евро.

Преди представянето на Senteiro, компанията бе обявила проект за още два модела – Unum и Arcanum.В зависимост от модела и версията, задвижването ще от три до цели 24 електромотора. Цените ще започват от 1,6 милиона евро и ще достигат до споменатите 4,3. Доставката на един суперспортен електромобил ще варира от 18 до 30 месеца, според модификацията му.

Производството на българските електрически хиперавтомобили ще се осъществява в съседното на Слащен село Туховища. Там вече е изградена фабрика, в която, заедно с прототипите и развойната дейност, Ахмед Мерчев и партньорите му са инвестирали близо 5 милиона лева. Към момента производствените мощности са 2300 кв. м като планът е да нараснат до 14 000. Вече са разположени около 200 производствени машини в базата, с готовност да се започне пълноценно производство.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    22258

    14

    dolivo

    18.10 2024 в 21:49

    абе повечето стартъпи са ПДЧ с боя, източване на инвеститори, и довиждане.

    това е за жалост цената на играта 10% ценни начинания да се случат.

    1000

    13

    ДрънДрън

    14.10 2024 в 20:57

    и да изключим "спорните" ТТ данни, това дете е мъртво родено. Преди години имаше руска супер кола marussa, незнам колко струваше ама произведоха 17 и фалираха, и последните бройки прашасваха в халето. А сега да сравним бг пазара и броя супер богати с руския

    1000

    12

    Mumko

    14.10 2024 в 20:46

    Жалка история. Това нещо има по-лоша аеродинамика от Лада Самара. Окачване като на суперавтомобил ама от 70те години. Личните като на колата София. Изглежда, че цялото е направено от ПДЧ плоскости. Вече на Шкода слагат по-широко и ниски гуми а Ахмед щял 5000 коня да слага.
    И като го чух как говори не се сдържах и започнах да се смея.

    73

    11

    Johnny B Goode

    14.10 2024 в 20:22

    Браво на инженерите викаш... Това отгоре е виждало инженер на живо колкото и аз съм виждал Линда Еванжелиста на живо гола.
    За направата на задния долен спойлер изглежда е дал фира някой талашитен стелаж от соц времето.
    Ако впрегнат едно магаре да го тегли, сигурно ще се разпадне. А те молим ви се 24 мотора с 5,221 коня щели да му слагат. И зяпачите и журналистките вярват...

    Ама както казваше едно време професорът ми Брадистилов - "докато има говеда, ще има и касапи".

    9352

    10

    Анализи

    14.10 2024 в 18:38

    Браво на инженерите. Ама не може ли нещо по евтинко и по семпличко за по-обикновени хорица.

    955

    9

    Niko Kolev

    14.10 2024 в 18:29

    А снимки от фабриката (дори отвън) може ли да видим? Не за друго, ами когато се намеси световното правителство о корпокрацията спъне проекта, да има нещо черно на бяло.

    12000

    8

    elvaquero

    14.10 2024 в 18:28

    оффнюз...хаха, абе вие не започнахте ли навремето като автофорум и въобще някакви експерти в материята? или публикувате вече, за каквото ви платят?

    12247

    7

    al-ien4

    14.10 2024 в 17:58

    Аааа да и това е 1:1 копие от някаква смола на "Lamborghini Vison GT"... Джантите са на БМВ, а "седалката" е от геймърски стол...
    Как може да разпространявате подобни глупости, без дори да се замислите за тяхната истинност... К'ви фабрики, к'ви поточни линии, к'ви милиони... Обикновен скамер!

    10524

    6

    Комита

    14.10 2024 в 17:55

    Това момче Ахмед Мерчев не е добре с главата. Преди години уж щеше да прави хуманоиден робот. Странно как никой не помни и не проверява, а и как сериозни медии му се връзват на глупостите.

    Ето кратка биография на гения:

    https://dreal.net/wiki/index.php?title=%D0%90%D1%85%D0%BC%D0%B5%D0%B4_%D0%9C%D0%B5%D1%80%D1%87%D0%B5%D0%B2

    :)))

    12247

    5

    al-ien4

    14.10 2024 в 17:50

    Тоя старттъп измамник е "онлайн" вече над 20 години! Направо съм потресен от КЪСАТА памет на българите, а още повече на "журналистите", които уж трябва да проверят информацията, която споделят. Ахмедчо още през 2004г. щеше да прави робот, наречен Кибертрон... После, щеше да прави супер мощни компютри, а от няколко години "прави" и автомобили... Пишете името на Ахмедчо заедно с думата Кибертрон в Гугъл и гледайте сеир, има и видеа от преди 15 години с неговите великите изобретения...
     
    X

    Иван Костов: Човекът, който промени България