OffNews.bg

Амазон създава платформа за медицински консултации

Компанията "Амазон" се връща към виртуалните здравни услуги с нова платформа, която използва защитени съобщения между пациенти и лекари и предлага помощ по близо двадесет здравословни проблема, предаде Асошиейтед прес.

Гигантът в онлайн търговията заяви, че ще постави началото на услугата "Амазон клиник" в 32 американски щата, като с нея ще предлага изпълняване на рецепти и консултации при проблеми като алергии, косопад, мигрена, инфекции на пикочните пътища и др. Този списък не включва грип, коронавирус, ушни инфекции или други спешни състояния.

"Амазон" допълни, че ще работи за добавяне на още здравословни проблеми към услугата, която няма да е свързана със здравните застраховки, а ще се предоставя срещу такса. Очаква през идните месеци "Амазон клиник" да заработи и в други щати.

Преди два месеца компанията обяви, че ще закрие "Амазон кеър" - хибридна виртуална и домашна услуга, която компанията разработваше от години. Началото ѝ бе поставено през 2019 г., като първоначално платформата "Амазон кеър" бе ориентирана към служителите на търговския гигант във Вашингтон. През следващата година обхватът на услугата беше разширен и всички частни работодатели в САЩ получиха възможност да се регистрират, но платформата така и не доби популярност.

През юли "Амазон" оповести плановете си да придобие "Уан медикъл" – организация за първична здравна помощ, която към март разполагаше с около 767 000 членове и 188 медицински офиса. Сделката беше оценявана на 3,9 милиарда долара, като "Амазон" виждаше в нея възможност да прехвърли амбициите си, свързани със здравните услуги, към по-доходоносен модел. В момента сделката се разглежда от Федералната търговска комисия.

"Амазон" навлезе в сферата на здравните грижи и чрез платформата "Амазон фармаси" – онлайн аптека, която дава възможност за поръчване на лекарства или изпълняване на рецепти.

"Амазон фармаси" и "Уан медикъл" са два ключови елемента от плановете на компанията в областта на здравните услуги, се посочва в съобщение на компанията.