Рекламираме България за 5 млн. по Eurosport, Discovery, Euronews и National Geographic
България ще се рекламира като туристическа дестинация по Eurosport, Discovery Channel, Euronews и National Geographic Channel. Кампанията струва около 2,5 млн. евро без ДДС и е финансирана по оперативна програма „Регионално развитие“.
Днес министърът на туризма Николина Ангелкова даде официален старт на телевизионната кампания, която ще продължи цяла година. Рекламните клипове вече се излъчват и по четирите тв канала, които обхващат почти цялата територия на Европа, също и държави от Близкия Изток, Африка и Азия.
По всеки от четирите канала ще има 3 вълни на излъчване на рекламни клипове с продължителност по 8 седмици всяка. Те ще бъдат излъчвани в праймтайма на телевизиите предимно вечер и в сутрешните емисии.
Очаква се в края на годината рекламните клипове да достигнат над 20 000 излъчвания на няколко континента.
Клиповете са с продължителност 30 сек. и са в два варианта – един имиджов и един с акцент върху културно-историческия туризъм. Те са на немски, френски, английски, руски, испански и български език, като се работи и по други езикови версии.
„Направихме всичко възможно кампанията да стартира максимално бързо и да усвоим ефективно европейското финансиране“, заяви министър Ангелкова.
Излъчванията по някои от телевизиите са започнали още в началото на месеца и вече са обхванали и четирите канала. За да се стартира максимално бързо, са използвани вече съществуващи клипове, адаптирани за кампанията.
„Рекламната кампания е част от мерките за компенсиране спада на руски и украински туристи, като очакваме засилен интерес от Германия, Австрия и Франция“, заяви Ангелкова. Проектът се финансира по оперативна програма „Регионално развитие“ 2007 – 2013 г., но неговото изпълнение беше забавено през годините.
Eurosport има 15 млн. зрители на ден в 54 страни. Euronews се излъчва в 156 страни и достига до 419 млн. домакинства чрез кабелни и цифрови платформи. Discovery Channel обхваща до 97 милиона домакинства само в Европа, Средния изток и Азия. National Geographic Channel има аудитория от 458 млн. домакинства в 173 страни в света.
В момента се приключват преговорите с телевизиите за посещения на снимачни екипи в България, което е бонус към сключения договор. Министерството на туризма преговаря и за безплатна реклама в интернет каналите на четирите телевизии.
Договорът за реклама с Би Би Си все още не е подписан. Миналата седмица Ангелкова отново увери, че това ще се случи възможно най-скоро, но все още няма резултати. Ако договорът все пак се подпише, той ще струва на страната ни само 290 хил. евро, като в замяна ще получим 344 рекламни клипа, които са таргетирани специално в Обединеното кралство, Европа, Русия и Китай, откъдето се очаква да дойдат най-много туристи.
По данни от туроператори за летния сезон се очаква ръст и на туристите от Полша (с 6-7%), Чехия (с 5-6%) и съседните страни (Турция – около 10%; Гърция - около 10%; Сърбия - около 2%, Македония - 3 %). За Литва, Латвия и Молдова прогнозите са за значителни ръстове от над 40%. Положителни са очакванията и за записванията от Беларус - те са за ръст с около 5%.
„Тези данни не трябва да ни успокояват – браншът е сериозно притеснен за летния сезон и ние ще търсим всички възможности за привличане на повече туристи“, подчерта министърът на туризма.
Въпреки че ще има ръст на посетители от някои страни, България очаква с 30 до 60% по-малко руски туристи. Украинците също ще са значително по-малко.