OffNews.bg

Морският ни туризъм е в стагнация, добре че са нискотарифните авиокомпании

Отличните резултати на летния ни туристически сезон не се дължат на морския ни туризъм, а на ръста на чуждестранните посетители, които идват у нас на културен и градски туризъм благодарение на нискотарифните авиокомпании. Това обясни директорът на Института за анализи и оценки в туризма (ИАОТ) Румен Драганов в интервю за БГНЕС.

Той посочи, че над 8,3 млн. чуждестранни посетители са влезли в страната до края на август.

"Ще приключим годината с близо 11 млн. и 600 хил., чуждестранни посетители, което ще доведе до ръст, надвишаващ 8%. Това се дължи на нискотарифните авиокомпании, които започнаха много интензивно да превозват туристи до България", каза Драганов.

Според него ръст и печалби има главно за дестинациите, които предлагат културен и исторически туризъм.

"За първи път се променя съотношението – летен/морски туризъм, който беше водещ дълги години“, подчерта експертът.

През лятото най-много туристи са посетили страната ни от ЕС, а от тях най-много са германците. Тази година има и сериозен ръст на гостите от Чехия, Полша и Словакия.

Според Румен Драганов сезонът за морския ни туризъм е започнал много слабо и при него се наблюдава стагнация.

„Морският туризъм изисква нов подход и нов начин за свързване с туристите, който трябва да работи по-добре. Механизмът, който беше предложен тази година, беше с голямо негативно отношение към българското Черноморие от всички инстанции – от сутрин до вечер се извършваха някакви проверки. Някакви ръководители на комисии и други авторитети непрекъснато говориха как преследват някакви по морето, което е вид негативна реклама от най-високо държавно ниво. Недопустимо е за една страна като България да е толкова назад с маркетинга и рекламата, касаещи Черноморието“, подчерта директорът на ИАОТ.