Министърът на туризма: Трудно ще защитя данъчните придобивки за рестораньорите с това отношение към клиентите
Призовавам асоциацията на ресторантьорите да преосмисли цялостното си поведение по отношение на клиентите си, както и към по-отговорно отношение към образа на българския туристически продукт. В противен случай, ще ми е много трудно да защитя данъчните придобивки в бюджета за следващата година, тъй като няма да мога да намеря аргументи и подкрепа за това в българското общество.
Това заяви в позиция до медиите министърът на туризма Зарица Динкова и посочи, че е силно притеснена от сигналите, които Сдружението на заведенията в България и Българската асоциация на заведенията изпращат към българските потребители.
Вчера, във връзка със станалия особено популярен случай с продажбата на телешко на грамаж и последвалата буря от реакции в социалните мрежи, Сдружението на заведенията в България и Българската асоциация на заведенията заявиха, че ще съдят клиента на заведението, който си е позволил да повдигне въпроса за спорната търговска практика.
Напомням, че обществото, срещу което тази асоциация открито застава беше, и до днес е толерантно към ресторантьорския сектор, който губеше пари и клиенти в първите месеци на пандемията. За да ги подпомогне, държавата - респективно всички ние - се лиши от многомилионни приходи, които останаха в собствениците на заведения. Разбирам, че професионалните общности се създават, за да защитават групови интереси. Убедена съм, че бизнесът трябва да работи спокойно и без излишна административна тежест, но не приемам, че това трябва да е за сметка на останалата част от обществото, посочва в позицията си Динкова.
По думите ѝ повечето членове на асоциацията не споделят позицията на своето ръководство. "Неумелото управление на тази, а и на други подобни кризи, нанася непоправими щети върху имиджа на целия български туризъм", казва министърът.