Данъчните установиха, че няма нарушения за такса Празен стол. Глобата ще е от КЗП
Няма нарушения при проверката на созополското заведение, което начисли „такса стол“ на свои клиенти, категорични са от НАП – Бургас. Още вчера те са били на място и са извършили своята проверка. От фискална гледна точка, всичко е изрядно, уточни говорителят на приходната агенция в морския град Христо Узунов.
„Таксата стол“ също е отчетена и във фискалната памет на устройството. А бележката, която бе публикувана във Фейсбук, е междинна сметка, не окончателен бон, поясни Узунов. Въпросният ресторант е от тези, на които данъчните налагат постоянен контрол, защото са посещавани.
Нарушения са открити при проверката на КЗП. От институцията ще санкционират созополския ресторант Miloz Fish & Grill. Причината е, че се начислява такса за нещо, което реално не присъства в менюто.
Пред OFFNews, управителят на заведението Тони Матеев се оправда, че компанията, която е посетила ресторанта на 4 август вечерта, е резервирала маса за десет души, а са отишли шест и не са предупредили, че няма да заемат останалите места. Неговата теза е, че туристите са се държали грубо, а времето, събота вечер, е било пиково и не са им достигали места в заведението. Подчерта, че практиката била европейска, а той е прилагал за първи път. Заяви, че е било продиктувано от афект. „Такса стол“, все пак, не била платена. На въпрос защо не е преместил клиентите на по-малка маса, след като не са заели голямата, каза, че било неприятно да се извършва подобно нещо, когато човек се храни. Съгласява се, обаче, че вместо това да ги таксува, е по-грубо.
Самите туристи са на обратното мнение – че още в началото са предупредили, че ще са по-малко от заявеното и всъщност те са попаднали на грубо отношение.
Абсурдната ситуация провокира дори яростта на премиера, който нареди на Министерството на туризма също да извършат проверка.