Мтел планира разширяване на дела си на фиксирания пазар
„Наша стратегическа цел е да останем лидер на мобилния пазар и да разширим дeла си на фиксирания пазар.“ Това заяви главният изпълнителен директор на Мтел Танасис Кацирубас на неформална среща с медиите.
В момента, по данни на оператора, делът на Мтел на фиксирания пазар е 7%, 20% имат Vivacom, 15% - Blizooq 12% - Bulsatcom и 46% други фиксирани оператори (общият им брой надхвърля 250).
Фиксираният пазар е силно фрагментиран, което не е устойчива тенденция в дългосрочен план и от това губи крайният потребител, отбелязаха от Мтел.
Фокусът на компанията ще бъде върху увеличаване пазарния дял на смартфони и, съответно, нивото на проникване на потреблението на мобилен интернет; върху иновации, сред които старта на безконтактни плащания през телефон чрез технологията NFC. Този проект на Мтел е съвместен с Първа инвестиционна банка, MasterCard и TCM.
Компанията планира да осигури и допълнителна функционалност на телефона за повиквания при спешни случаи 112 чрез автоматичен пренос на данни в случай на пътен инцидент през мобилната мрежа.
Телекомът ще продължи да инвестира между 12 и 15% от приходите си в развитие и модернизация на мобилната и на фиксираната мрежа.