OffNews.bg

Дигиталният маркетинг в наши дни превъзхожда традиционната реклама

Маркетингът обединява редица дейности, чиято цел е да популяризират даден бранд и да задоволят потребителските нужди. Маркетингът включва и рекламната дейност, без която търговската дейност не би била ефективна.

Дигиталният маркетинг е набор от действия, служещи на същите цели, само че онлайн. Това е базираната в интернет дейност, насочена към продажбата на стоки или предоставянето на услуги. Ние живеем в дигиталната епоха и милиони хора прекарват по-голяма част от времето си, сърфирайки в мрежата. Фирмите стават все по-наясно с този факт и затова се възползват максимално от интернет пространството, за да промотират своите стоки и услуги. Маркетингът дава възможност за свързване с клиентите, на правилното място и в точното време.

Независимо от вида на бизнеса, било то търговска компания или доставчик на услуги, може да се възползвате от дигиталните маркетингови услуги. Техните предимства пред традиционните реклами, са огромни.

Ниска цена

Разходите за маркетинг и реклама могат да бъдат голяма финансова тежест за повечето фирми. Докато големите предприятия може да нямат толкова много проблеми с влагането на средства за реклама, то за малкия бизнес има вероятност това да е непосилна задача. Дигиталният маркетинг е една по-достъпна алтернатива на традиционните методи. Той има по-силно въздействие върху аудиторията и цената му е по-ниска.

Разходите за традиционни реклами могат да се окажат огромна инвестиция и освен това да нямат достатъчно добра възвръщаемост. Вашата реклама в местния вестник ще бъде ефективна, само ако бъде видяна от целевата аудитория в деня, в който се публикува. Сами може да предположите, какъв е шанса да се случи това.

Възвръщаемост на инвестицията

Нищо няма по-голямо значение за един бизнес от възвръщаемостта на инвестициите, които той влага в дейността си. Дигиталният маркетинг предлага значителна възвръщаемост дори и на малките по размер инвестиции.

Проследяване на резултатите

Когато изпълнявате дадена маркетингова стратегия е важно да знаете колко ефективна е тя, за да сте сигурни, че не инвестирате в грешна посока. За съжаление, резултатите, които получавате от традиционния маркетинг не могат да бъдат измерени лесно и ефективно.

Онлайн маркетингова кампания може лесно да се определи дали е успешна или не. Това прави дигиталния маркетинг много по-добър вариант, отколкото традиционния.

Актуализиране и коригиране

Една от силните страни на дигиталния маркетинг е фактът, че той лесно може да бъде актуализиран и коригиран. Проследяването на ефективността на дадена реклама, ще ви даде информация за това как да продължите. Когато една кампания работи добре, много е лесно да инвестирате повече в нея и нейният успех да стане по-голям. В случай, че не отговаря на очакванията ви, тя може да бъде коригирана или напълно спряна.

Популяризиране на вашата компания

Всеки един бизнес може да се възползва от дигиталния маркетинг, за да популяризира и изгради добра репутация на компанията си. Според уеб агенция SEO Web Design изработката на уеб сайт, електронен магазин или блог, съдържащ качествени и полезни статии, както и канал за социални мрежи - това са само някои от начините, чрез които може да се „изкачите нагоре“ в онлайн пространството.

Използвайки дигиталния маркетинг, можете да разширите обхвата на кампанията си в световен мащаб. Традиционните методи за реклама са много ограничени в това отношение. Това идва от невъзможността да надхвърлите регионалната или местната аудитория, докато онлайн тази пречка не съществува.

Целенасоченост

Дигиталният маркетинг позволява целенасочена кампания, при която рекламите се представят на клиентите, въз основа на техните предпочитания или действия. С други думи, хората получават само това, от което се интересуват.

Платформите за социални мрежи, обикновено притежават много интелигентен алгоритъм, който изучава и събира предпочитанията на потребителите. Това помага за увеличаване вероятността от продажби, както и допълнително намалява разходите за маркетинг.

Сегментиране

Дигиталният маркетинг не само насочва кампаниите към конкретни хора, но също така позволява и сегментиране на клиентите. Сегментирането е процесът, при който големите групи клиенти допълнително се разделят на по-малки групи, според определена класификация. Сегментирането увеличава шансовете за продажби, като в същото време намалява и разходите. Много важно е да се разделят каналите по които клиентите достигат до вашия уеб сайт. Доказано е, че най-добрият канал е трафика от органичното търсене, като от там се постигат и най-много реализации.

Може да постигнете много добър органичен трафик ако заложите на SEO оптимизация на сайта си, т.е. той да излиза на по-високи позиции при търсене по определени ключови думи в Google. Платените реклами във Facebook, Google ads и т.н. също не са за подценяване и комбинирани с органичния трафик са ключ към успеха.

По-голяма ангажираност на потребителите

С всеки изминал ден, киберпространството става все по-конкурентно място. Всеки продукт или услуга, които предлага вашият бизнес, най-вероятно се предлагат от още много други компании. Средното време, за което потребителите се задържат на даден уебсайт все повече намалява, а това е сигурен знак, че конкуренцията се увеличава. Когато посетителите на даден уебсайт не намерят веднага, това което искат, те напускат страницата и посещават друг уебсайт.

Ключът към задържането на вниманието на клиентите, в един силно конкурентен бизнес, е непрекъснатата ангажираност. Това може да се постигне чрез редовни полезни публикации в блогове, бюлетини, промоции, специални оферти и разбира се, добре оформен уебсайт.

Идеята е да задържите вниманието на клиентите си възможно най-дълго, като същевременно изграждате надеждна репутация.

Доброто управление на бизнеса, не е само в избора на подходящ пазар или в това да предлагате висококачествен продукт. От особено значение е и използването на правилния вид маркетингови техники, които ще ви помогнат да достигнете до целевата аудитория и да спечелите повече клиенти. Наемането на подходящата фирма за дигитален маркетинг, която да приложи правилните методи за оптимизация, може да бъде ключът към успеха на вашия бизнес.