OffNews.bg

Най-голямата корабна компания в Китай отказа да превозва руски нефт

Водещи корабни компании в света извън тези в ЕС отказват да товарят суров петрол от Русия. Според „Блумбърг“ най-голямата китайска компания "China Cosco Shipping" е отказала да превозва руски петрол. Бойкот на руския нефт е обявила и гръцката Avin International, чийто флота от 35 танкера има общ капацитет от 2.5 милиона тона и беше използвана досега за транспортирането на петрол от Русия.

Специализираните портали за застрахователни новини виждат някои предварителни признаци, че петролните танкери избягват да изпращат корабите си да товарят суров петрол от ключово руско пристанище в Азия след санкциите на Г-7 срещу петролния бизнес на Москва.

От 5 декември купувачите на товари от Русия могат да получат достъп до стандартна за индустрията застраховка и набор от критични за търговията услуги само ако са платили под 60 долара за барел, какъвто беше установеният ценови таван. Доставките на основния клас ESPO от азиатското пристанище Козмино са с около 10 долара над това, което означава, че трябва да направят алтернативни договорености по застраховането.

От началото на ограничаването ESPO, тръбопроводът от Източен Сибир до Тихия океан, е намалил наполовина доставките си спрямо месец по-рано, сочат данните от сателитното проследяване на танкерите за суров петрол. За сметка на това петролът от клас Urals, много по-високо качество, изнасяно от Западна Русия, тече свободно към клиентите в Азия защото цената му падна под определените 60 долара.

Танкерите, изглежда, странят от азиатските сортове петрол. През 10-те дни от началото на влизане на ограничителните мерки мерките в Козмино, според „Блумбърг“, са били натоварени 4.4 милиона барела при 8.8 милиона за същият период месец по-рано.

Възможно е оттеглилите се заради опасения от санкции корабособственици от Китай и Гърция да бъдат заменени с танкери на компании от санкционирани режими като Иран и Венецуела, т. н. тъмен флот. Забелязани са съдове, товарили в Козмино и плаващи към Китай. Някои от тях са под руски, индонезийски и турски флагове, а други не разкриват собствеността си, посочва индийският „Бахарат Експрес“.