OffNews.bg

Мъск отложи платеното удостоверяване на профили в Туитър. Уволненията продължават

Сътресенията в социалната платформа Туитър (Twitter) след придобиването й от милиардера Илон Мъск продължават, съобщават световните агенции.

Мъск обяви, че пускането на услугата за верификация на профили "Блу верифайд" (Blue Verified) или т. нар. сини значки се отлага, "докато се създаде силно доверие в спирането на фалшифите профили". Вероятно ще се използва различно цветово означаване за организациите и индивидуалните потребители, допълва той, цитиран от ДПА.

Миналата седмица милиардерът каза, че надградената версия на абонаментната програма "Туитър блу" (Twitter Blue) ще бъде пусната на 29 ноември.

Туитър има собствен процес на верификация и в момента удостоверява открояващи се акаунти, като добавя синя отметка до потребителското име. Системата е запазена за потребители като известни личности, политици и журналисти, чиято самоличност често става обект на фалшифициране. Мъск критикува първоначалната система и откакто сключи споразумение за придобиване на мрежата през април, многократно е заявявал, че иска да реформира начина, по който тя удостоверява акаунтите и се отнася към ботовете. Неотдавна той обяви, че Туитър преразглежда процедурата за верификация и удостоверяването със синя отметка ще струва 8 долара месечно. В началото на ноември компанията въведе сива отметка за определени влиятелни акаунти, но след това я изтри, напомня БТА.

Според данни на информирани източници освен това платформата уволнява определени служители по продажбите, макар те да са заявили желание да следват визията на Мъск за компанията. Засегнатите служители са били уведомени с имейл, че услугите им повече не са необходими.

Междувременно ръководителят на френското подразделение на компания Дамиен Виел е подал оставка, съобщи Блумбърг. Виел бе начело на дейността на Туитър в региона 7 г. Той отказа да коментира обстоятелствата около напускането си или колко служители ще останат в парижкия офис на платформата, където преди придобиването й от Мъск работеха по-малко от 50 души.

След първоначалната вълна на съкращения, когато бяха освободени около 3700 служители или близо половината персонал, предприемачът разпрати имейл до служителите, изисква от тях да изберат нова култура на интензивен труд или да напуснат с обезщетение. В последствие са напуснали повече служители от очакваното, особено с технически функции, което създаде опасения дали компанията може да продължи да функционира, посочиха по-рано източници.

Вчера коалиция от активисти за граждански права призова рекламодателите на Туитър да изтеглят рекламите си от платформата, след като Елон Мъск отмени забраната за туитове на бившия президент на САЩ Доналд Тръмп, съобщи Ройтерс.

Акаунтът на Тръмп, който Туитър спря след бунта в Капитолия на 6 януари 2021 г., позовавайки се на риска от по-нататъшно подстрекаване към насилие, бе възстановен през уикенда.

Около 90% от приходите на Туитър идват от продажбата на цифрови реклами.

Групите в коалицията Stop Toxic Twitter се оплакаха, че Мъск е обещал на рекламодателите, че Туитър ще предприеме обмислен подход към възстановяването на забранените акаунти и ще свика нов съвет за модериране на съдържанието. До понеделник такъв съвет не беше създаден.

"Това беше истинско нарушение", заяви Анджело Карузон, президент на лявата медийна организация за наблюдение Media Matters, която е част от коалицията. По думите му Мъск "е лъгал от самото начало".

"За по-малко от три седмици Мъск се отметна от всяко свое обещание, дадено на лидерите в областта на гражданските права и рекламодателите", заяви в съобщение за медиите Джесика Гонзалес, съизпълнителен директор на групата за медии и демокрация "Свободна преса", която също е част от коалицията.

Този месец Мъск се оплака, че натискът от страна на активистите вече е довел до "огромен спад в приходите".

В края на миналата седмица Туитър започна да възстановява забранени или спрени акаунти, включително на комика Кати Грифин, както и на Тръмп. В понеделник платформата възстанови и личния акаунт на представителката в Камарата на представителите на САЩ Марджъри Тейлър Грийн.

От 100-те най-големи рекламодатели на Туитър по общи разходи през тази година 51 са спрели рекламите си според частни разговори с коалицията, публични изявления или данни за разходите, предоставени от фирмата за измерване на реклами Pathmatics, казва Карузон.

Коалицията се обръща към марките, които не са обявили още, че спират рекламите в Туитър, с молба да направят публични изявления и да помогнат за оказване на натиск върху останалите 49 рекламодатели, които не са предприели никакви действия.

"Трябва да заемете позиция и да очертаете границата", каза Карузоун. "Важно е големите харчещи компании да кажат, че са спрели."

Коалицията ще обмисли да посочи имената на компаниите по-късно тази седмица, ако те не са направили публично изявление за спиране на рекламите, добави той.

В събота Мъск написа в Туитър, че ще възстанови акаунта на бившия президент, след като мнозинството гласува "за" в анкетата на Мъск по въпроса.

Имената от върха на списъка на най-големите рекламодатели на Туитър се промениха в сравнение със седмицата преди Мъск да сключи сделката за придобиване на компанията. HBO и Mondelez са били най-големите рекламодатели на Туитър в седмицата преди придобиването, според данни от Pathmatics. Но между 10 и 16 ноември, след като Мъск уволни половината от персонала, първите двама най-големи рекламодатели бяха FinanceBuzz.io, уебсайт за лични финанси, и Trendytowns, сайт за електронна търговия, базиран в Сингапур.

Данните на Pathmatics показват, че 100-те най-големи рекламодатели между 10 и 16 ноември са похарчили приблизително 23,6 млн. долара в Туитър, което е по-малко от 24,2 млн. долара, похарчени между 16 и 22 октомври, преди Мъск да стане собственик на компанията.