"Макдоналдс" няма да продава пиле с антибиотици, но само в САЩ
Най-голямата верига ресторанти в света "Макдоналдс" ще спре продажбата на пилешко, инжектирано с антибиотици, но само в САЩ, съобщи Би Би Си.
Това ще се случи до две години във всички 14 000 ресторанта от веригата в САЩ.
Този ход идва на фона на опасенията, че прекалената употреба на антибиотици, инжектирани в пилешкото месо, могат да повлияят на ефективността на лекарствата, които се "борят" с различни болести.
Това е и опит от страна на "Макдоналдс" да си върне клиентите. През януари се забелязва спад от 1,8%.
Много от птицевъдите инжектират антибиотици на птиците, за да могат да растат по-бързо. Това обаче може да направи антибиотиците все по-малко ефективни при лечение на заболявания при хората.
Образът на веригата за бързо хранене е опетнен и след като миналата година клиентка на "Макдоналдс" в Япония намери зъб в картофките си.
В свое изявление, Мариън Грос, която се занимава с доставките в Северна Америка, заяви, че "Макдоналдс" "вярва, че всички животни, които са болни, заслужават подходящи ветеринарни грижи и нашите доставчици ще продължат да лекуват птиците с предписаните антибиотици". След лечението обаче птицата "няма да бъде включена в доставките на храни".
От компанията също така съобщават, че млякото, което използват за млечните продукти, ще бъде от крави, които не са лекувани с изкуствен хормон на растежа.
Промените идват и в отговор на нарастващото потребителско търсене на храна, приготвена само с естествени съставки.
Миналия месец и гиганта Nestle обяви, че ще премахнат всички изкуствени аромати и цветове от своите шоколадови продукти в САЩ.