OffNews.bg

Конверсия по руски. Заводът на ''Форд'' в Санкт Петербург става дъскорезница

Бившият автомобилен завод на Ford във Всеволожск, който се намира на 20 километра от центъра на Санкт Петербург ще бъде преобразуван в дървообработващо предприятие за производство на дървен материал. „Там, където от много години се сглобяват високотехнологични чуждестранни автомобили, сега кръгли дървени трупи ще бъдат рязани на дъски“, съобщи руското издание „Комсомолска правда“.

Има и положителни страни, констатира редакторът на „Комсомолката“, както я наричат руснаците. „Това е по-добре от престой на предприятието, което беше закупено от корейски производител на авточасти в края на 2021 г. Тогава заводът нямаше време да започне производство поради началото на Специалната военна операция (евфемизъм, с който Кремъл нарича водената необявена война срещу Украйна) и санкциите. Сега част от предприятието е отдадено под наем. Там ще обработват дървен материал“, разказва руският вестник.

Теренът на на бившия завод на Ford в Ленинградска област принадлежи на компанията, която щеше да произвежда части, но тя беше принудена да спре процеса на стартиране на производството. Част от територията е наета сега от дървообработващ завод и гатерът работи успешно, съобщили за „Комсомолска правда“ от Комитета за икономическо развитие и инвестиционна дейност на Ленинградска област.

В избора на нов профил за засегнатия от войната и санкциите завод натежало това, че за автомобилната индустрия сега в Русия са тежки времена и това е най-засегнатият сектор от икономиката на Ленинградска област, докато дървообработването било рентабилно.

Заводът на Ford в Ленинградска област беше открит през 2002 г. и стана първият комбинат за сглобяване на автомобили с пълен цикъл в Русия. Въпреки това през 2019 г., на фона на спад в търсенето на продукти, компанията реши да напусне руския пазар на леки автомобили, оставяйки само сглобяването на търговски микробуси в Елабуга (Татарстан).

Заводът във Всеволожск е консервиран, а персоналът е уволнен . Дълго търсили купувачи за обекта и след две години и половина трудно го намерили. Корейската компания искаше да произвежда компоненти за завода на Hyundai в Санкт Петербург в Ленинградска област. Но това не се случи поради политическата ситуация и скоро заводът Yelabuga Ford беше затворен.

Преди да нападнат Украйна в Русия се надяваха, че ще направят от Санкт Петербург „руски Детройт“ с концентрация на световни марки с конвейри за монтаж на автомобили.