OffNews.bg

Информаторът, обвиняващ Facebook в съзнателна дезинформация с цел печалба, разкри самоличността си

Самоличността на информатора за Facebook, който направи обществено достояние десетки хиляди страници с вътрешни проучвания и документи на компанията, беше разкрита

37-годишната Франсис Хоугън е бивш продуктов мениджър на Facebook. Според нея документите показват, че компанията е наясно, че платформите ѝ се използват за разпространение на омраза, насилие и дезинформация.

"Нещото, което виждах във Facebook отново и отново, беше, че имаше конфликти на интереси между това, което е добро за обществото, и това, което е добро за Facebook, и Facebook отново и отново избираше да гледа собствения си интерес, като правенето на повече пари", каза Хоугън в предаването "60 минути" по CBS News.

След участието ѝ в предаването, говорителят на Facebook Лена Пийч, в интервю за CNN Business, заяви:

"Всеки ден нашите екипи трябва да балансират между защитата на способността на милиарди хора да изразяват открито мнението си и необходимостта да поддържаме платформата си като безопасно и позитивно място."

"Продължаваме да правим значителни подобрения, за да се справим с разпространението на дезинформация и вредното съдържание. Да се предполага, че насърчаваме вредното съдържание и не правим нищо, просто не е вярно", добави тя.

Преди близо месец бившият продуктов мениджър на компанията подаде осем жалби до Комисията по ценните книжа и фондовите борси, в които твърди, че Facebook крие от инвеститорите и обществеността изследвания за своите действия. Тя е показала документацията и на Wall Street Journal, който публикува разследване в няколко части, показващо, че компанията Facebook е била наясно с проблемите на приложенията си, включително с негативните ефекти от дезинформацията.

Хоугън, която започнала работа във Facebook през 2019 г., ще даде показания срещу компанията във вторник пред сенатската подкомисия за защита на потребителите, безопасност на продуктите и сигурност на данните.

“Facebook has realized that if they change the algorithm to be safer, people will spend less time on the site, they'll click on less ads, they'll make less money,” says Facebook whistleblower Frances Haugen. https://t.co/wbxxfgorNE pic.twitter.com/zpQIwcdatr

— 60 Minutes (@60Minutes) October 3, 2021