Без спирачки заради санцкиите: Препоръчаха на пилотите на Аерофлот да спират с двигател, за да пазят накладките
Пилотите на самолети в руската „Аерофлот“ са получили устни указания да не използват спирачките на самолета при спиране, за да не хабят накладките. Подобни инструкции са получили и екипажите в S7 Airlines, Ural Airlines, Rossiya, Pobeda, съобщи руският сайт Нюз.ру Проблемът е в това, че накладките на самолетните колесари са вносни и в условията на санкции срещу Русия не могат да бъдат доставени.
Изхабяването на накладките би довело до дълготрайно приземяване на руската гражданска авиация. При кацане и рулиране по пистата „водачите на самолети“ ще трябва да използват двигателите за спиране и забавяне на скоростта.
„Ако на пилотите им е по-спокойно да спират с помощта на двигателите, това не се забранява защото не оказва влияние върху безопасността на полета.“ Заяви в разговор за телеграм канала Радиоточка НСН Виктор Горбачов, генерален директор на Асоциацията на гражданската авиация „Аеропорт“ и член на Обществения съвет към Ространснадзор.
"Може би пилотите ще намаляват скоростта с помощта на реверса, въпреки, че той се използва за кацане, иначе ще пръснат накладките при скорост на кацане 250-300 километра в час. Невъзможно е да забавите такъв колос с накладките - те ще бъдат издухани. Ако с помощта на двигателят им е по-спокойно в това отношение, това не е забранено. Не влияе на безопасността, на Земята са. Същото е и в автомобилния транспорт. Когато тръгнете, можете да намалите с крачна спирачка или с двигателя - да отнемете газта. Това е нещо абсолютно нормално“, каза Горбачов.
Авиационният експерт обясни още, че използването на двигателя по време на кацане наистина може да помогне за намаляване на износването на частите на самолета. „При спиране на двигателя ще има допълнителен разход на гориво, но то е наше, а накладките не са наши“, отбеляза Горбачов.