OffNews.bg

Валери Симеонов иска ограничаване на рекламите с търкане на билетчета

Вицепремиерът Валери Симеонов иска ограничаване на рекламите с търкане на билетчета.

По време на днешния парламентарен контрол вицепремиерът обяви, че тези реклами са "безобразни" и смята да предложи промени в законодателството, свързани с рекламите на хазартни игри, като в момента събира информация по темата. 

"Лично според мен трябва да се променят законите и да се прилагат в цялата им строгост, защото в момента с тези реклами за тръкане на разните им там билетчета и не знам си какво - всъщност се извършва реклама на хазарт", каза той в пленарната зала, но без да даде подробности в каква посока

По късно пред OFFNews Симеонов уточни: "Ще ограничаваме, разбира се. Мен ако питате трябва да се забрани въобще такава реклама". Той подчерта, че всичко все още е на ниво идея и не е ясно точно какво ще включват промените. Вицепремиерът каза още, че не знае кога би бил готов законопрокет по темата, но вече е взел решение да се занимае с проблема.

Вицепремиерът беше в парламента, за да отговори на въпрос на депутата от БСП Теодора Халачева за "злоупотреби с деца и детски образи в рекламни съобщения и клипове". Конкретният повод за питането към Симеонов е рекламата на Национална лотария, станала популярна като "...шоколада само го миришем", в която участваха на гимнастичките от националния отбор по художествена гимнастика. 

Симеонов обясни, че Държавната агенция за закрила на детето е изискала информация от председателя на Българската федерация по художествена гимнастика дали в клипа са участвали непълнолетни. 

"От изпълнителния директор на фирмата е предоставена информация, че в заснемането на клипа не са участвали деца - в подкрепа на което са предоставени седем броя копия на договори на заснетите лица. Договори с артисти, изпълнители, видно от които всички те са пълнолетни", заяви Симеонов, но добави, че може да бъдат направени допълнителни проверки, за да се види дали това наистина е така.

"Те са много пагубни тея реклани, те развращаващи мисленето на хората. Недопустимо е да се внушава, че всеки може да спечели само заради това, че си е дал два лева и си е взел едно билетче. Къде остават традиционните ценности? Лъжат децата, че мога да забогатеят и без да работят", каза още Симеонов пред OFFNews. 

Още по време на парламентарния контрол вицепремиера обясни, че тези реклами имат пагубно въздействие и смята да предложи промени в законодателството, свързани с рекламите на хазартни игри, като в момента събира информация по темата. 

И според мен в момента в България се излъчват непрекъснато реклами на хазарт по най-безобразен начин, които въздействат не само върху децата, но и върху зрелите хора. И според мен това въздейства не само на децата, но и на зрелите хора, като им се внушава, че може да се забогатее и да си постигнат целите в живота без труд. това е много пагубно и според мен това съсипва ценностната система на българина от може би вече десетина години. 

Лично според мен трябва да се променят законите и да се прилагат в цялата им строгост, защото в момента с тези реклами за тръкане на разните им там билетчета и не знам си какво - всъщност се извършва реклама на хазарт.

Симеонов подчерта, че ако се наложи ще бъдат направени допълнителни проверки, за да се види дали това наистина е така.

В пленарната зала депутатът от БСП Теодора Халачева предложи страната ни да почерпи идеи от добрите практики в чужбина и даде пример с Испания, където "още през 1993 година е приет професионален кодекс за рекламата, насочен към деца".

"Съгласете се с мен - тук не става въпрос за участието или неучастието на пълнолетни деца в рекламата. Става въпрос към подбуждането на деца към участие в хазартни игри. Но щом за пореден път се повдига въпросът за злоупотребата с деца и детски образи в рекламата, значи практиката в България е обезпокоителна", обърна се към вицепремира Халачева.