OffNews.bg

Спрете истерията срещу колите с двигатели с вътрешно горене, апелира Ивайло Вълчев

Евродепутатът Ивайло Вълчев от "Има такъв народ" е сред инициаторите на искане Европейския съюз да преразгледа регламента граничните стойности на СО2 за нови автомобили, съобщиха от пресцентъра на партията.

Писмото е подписано от над 120 европейски депутати от десните групи в Европейския парламент (ЕП). В него те настояват Европейската комисията (ЕК) да спре зелената истерия срещу автомобилите с двигатели с вътрешно горене (ДВГ).

Главен инициатор на това искане са депутатите от групата на Европейските консерватори и реформисти (ЕКР). Ивайло Вълчев е заместник-координатор на групата на ЕКР в комисията за култура и образование.

През 2023 г. ЕС прие ревизия на разпоредбата за определяне на граничните стойности на CO2 за нови леки автомобили и нови лекотоварни превозни средства в съответствие с амбициозните си климатични цели. Забраната за производство на автомобили снабдени с двигатели с вътрешно горене е част от същия пакет законодателни мерки, напомнят от ИТН.

Регламентът изисква средните годишни емисии на CO2 на автопарка на ЕС за нови автомобили и ванове да бъде намалена в сравнение с 2021 г., докато производителите, които надхвърлят превишават целите за специфични емисии, ще трябва да плащат санкции.

 Към момента, в редица държави от ЕС средната възраст на автопарка достига над 17 години. Милиони европейски граждани, сред които и българи, не могат да си позволят да заменят старите си с неефективни но за сметка на това скъпи нови електрически автомобили.

В писмото си, европейските депутати подчертават значението на автомобилния сектор за конкурентоспособността на икономиката на ЕС.

В изказване пред ЕП Ивайло Вълчев заяви, че забраната на автомобили с вътрешно горене наранява най-много именно социално уязвимите граждани в обществото:

"Транспортната бедност е истински проблем и изглежда, че ЕС не се интересува от този въпрос. В името на зелената доктрина, европейските институции са готови пряко да застрашат съществуването на автомобилната индустрия в Европа от една страна и личната свобода на гражданите от друга."